måndag 23 maj 2016

Review: En bön för de stulna

En bön för de stulna En bön för de stulna by Jennifer Clement
My rating: 4 of 5 stars

"Jag har en gyllene regel. Jag litar alltid mer på en kvinna än en man."

Mycket bra bok. Mycket svårt ämne. Jag tror att på ett sätt så kan språket, vilket är mycket simpelt, ha förenklat ämnet, fast egentligen undviker den aldrig det så det kanske är en bra grej. Det hade varit mycket jobbigare att läsa om den haft en annan ton.

Ärligt talat, även om jag såklart känner till human trafficking och så hade jag inte riktigt hört talas om just det som beskrivs i den här boken, om att medvetet göra sig själv ful för att undvika att bli stulen. Det är en riktigt, riktigt deprimerande situation, men det finns ändå mycket hjärta i boken, det är inte bara misär och problem, det finns också massor av kärlek och respekt ... för kvinnor, och bara kvinnor.

Dessutom är den snabbläst, så jag rekommenderar den ärligt talat till alla.


True story.

Inga kommentarer: