måndag 7 december 2009

Pull up your big girls panties and deal with it

Meg Cabot skrev ett så himla roligt blogginlägg för några dagar sen, så ni måste gå och läsa det! Pull up your big girl panties and deal with it. Tro mig när jag säger att det är något jag borde göra oftare. Jag ska nog skriva upp det någonstans så att jag inte glömmer bort det.

Idag gjorde jag dock det! Trots att jag hade asont i magen imorse och verkligen inte kunde tillräckligt mycket fysik för mitt prov gick jag upp och, ehh, ja, det återstår väl att se om det gick bra eller inte, men it's done iaf och nu slipper jag tänka på det.

Faktum är att jag är så trött på mig själv och mitt totalt ostrukturerade pluggande samt tendens att skippa föreläsningar (men jag måååste ju inte gå!), så nu har jag sagt åt mig själv att nu när del två börjar på fysik a så är det dags att ta sig samman och gå på föreläsningarna. Och sluta säga att jag kan plugga hemma, bara för att det funkar på kemin betyder det inte att det fungerar på fysiken och matten.

Det dryga med kemin är att i ärlighetens namn känner jag att föreläsningarna ger mig inte ett dugg. Eller ja, vissa gör det, men två av tre föreläsare gör mig bara förvirrad och då känns det mer motiverat att sova länge och bara gå på labbarna. Dåligt tänkande, Ell! Jag måste helt enkelt lura mig själv att kemiföreläsningarna ger mig något. Hur det ska gå till är en annan fråga...

Men annars spenderar jag väldigt mycket tid med mitt nya Wii (Batman heter det). Det är svart och fint och Wii Sports Resort är nog det roligaste som finns (det enda roliga spel som finns på vanliga Wii Sports är boxning). Jag har upptäckt en Wii-muskel som sitter under armbågen och uppenbarligen används när man Wii-boxar och fäktas. Spännande...

Nu ser jag på Biggest Loser. Mitt nya favoritprogram. Kae är awesome. Jag tror jag läst att det inte är hon som vinner vilket gör mig ledsen. Hon har fan svart bälte i pull up your big girls panties and deal with it, så hon borde verkligen vinna...

True story.

Inga kommentarer: