onsdag 30 december 2009

Nice bajs

Jag hatar gymmet jag är signad upp på nu. Det är egentligen inte dåligt, men det ligger vid Universitetet, och när jag köpte gymkort var jag där fyra gånger i veckan, och alltså var det väldigt smidigt. Nu är jag där en gång i veckan, och att ta sig dit och tillbaka tar en timme (tjugo minuter tåg, tio minuter att gå, gånger två). Då blir man jäävligt otaggad. Så jag har gjort allt för att slippa gå dit, typ genom att gå ut och springa trots snön.

Idag tänkte jag utnyttja ett erbjudande om att träna gratis en gång på gymmet som ligger fem minuter härifrån (som jag inte orkat köpa kort till, för det är dyrt och man kan bara signa upp för ett år och inte ett halvår), och så visar det sig att gratisträningen inte bara gäller för en gång, utan enda fram till 26e januari! Score!!! Gratis träning i en månad, och asnära hemma. En mkt bra dag to say the least.

Imorgon är det nyår, så då blir det party party med massa god mat och James Bond-tema. Bli jätteavundsjuka allihop, för det är vid såna tillfällen det är nice att vara jag. Det kommer antagligen att tas massvis med snygga bilder (dude, James Bond-tema!!), så de hamnar här förr eller senare så att ni alla kan titta på bilderna, sucka Askungen-aktigt och utbrista "vad är väl en dag som Ellen? Det kan ju vara tråkigt, och dötrist och... och... alldeles, alldeles underbart". Right. Nu när jag tänker på det är det nog troligare att alla slutade läsa någon gång i början av inlägget och undrar när jag ska lägga upp mer bilder på Star Wars-skor.

True story.

Inga kommentarer: