tisdag 8 december 2009

Are you hoping that the snow will start to fall?

Vet ni vad jag vill ha?


Snö.

Jag vet. Man ska springa runt och säga att man hatar snö. Alla hatar snö. Faktum är att jag väldigt ofta brukar säga att jag hatar snö och att jag får ångest när det snöar och brukar referera till det som vitt bajs. Utom julafton, då vill alla ha snö, men årets övriga 364 dagar är det som en sorts kall mjältbrand som alla skyr som pesten.

Men här kommer en liten hemlighet jag av någon anledning inte berättat på flera år:

Jag älskar snö.

Okej, visst, när det snöar för fjärde gången i april då är jag lite mer skeptisk till det, men fan, jag skulle vara skeptisk mot sommarvärme i januari också. Nu är det dock december och inte en jävla snöflinga har jag sett till.

Det gör mig deprimerad. Man vaknar sex, tittar ut genom fönstret, och OOHH, det är svart. Man går ner och äter frukost och OOHHH, mörktgrått kikar fram bakom träden. Man sätter sig på Roslagsbanan, ser solen gå upp och OOOOHHHH, nu är det ljusgrått överallt. Ja, Sverige är väl för vackert.

FUCK YOU ÄCKELGRÅVÄDER. Jag vill ha SNÖÖÖ. Jag vill ha vitt överallt, jag vill kunna kasta snöbollar, jag vill att det ska knarra under fötterna när man går och jag vill kunna terrorisera The Pelps igen

Fast det kan jag inte göra för i äckel-Sverige ska det vara blött och grått och alla är så nöjda så med det. :(

True story.

P.S. Jag är inte bitter på folk som ogillar snö. Jag är bitter på bristen på snö!!! D.S.

6 kommentarer:

Zackrisson sa...

Vinter är inte okej utan snö, det är den som gör vintern värd någonting. Om jag inte minns fel var dessutom Pelp-julen den sista vita julafton. =(

Chriss sa...

Till och med JAG (och vi vet ju alla vad jag tycker om snö) tycker att snö kunde liva upp stämningen; om jag vaknar till en enda grå och blöt morgon så får jag spader!

Ell sa...

Zackrid: Nej, där har du fel, det var ingen vit julafton under Pelps-vintern! Det måste varit året efter eller nåt sånt...

Chriss: Ja, GODE GUD, då är det illa!

elin sa...

Jag är bitter på folk som ogillar snö! Det är säkert deras fel att det inte snöar! >8(

Svedski sa...

Jag har en förmåga att vara glad oavsett väder, men det är klart det är lättare med snö än slask...

//cossess

Ell sa...

Elin: Fast till och med snöhatarna vill ju ha snö nu! :O

Cossess: Ja, snö är niiiice!