tisdag 29 december 2009

I've got a theory: that it's a demon - a sparkling demon! No, something isn't right there...

TRUE STORYKids, new theory: Twitards är inte störda av naturen, de har tvingats bli det av bisarr marknadsföring (av någon anledning känns "avföring" mer passande, om än något grammatiskt inkorrekt). Men sanningen är att några av grejerna man får se på den länken känns mer som bisarr avföring än något annat.

Nu känner jag för att dissa Twilight. Man kan googla på "Twilight sucks"-bilder, varpå man får upp roliga serier där böckerna får vad de förtjänar, bilden däruppe, samt photoshoppade bilder där Edward är supertjock (typ bilden för några inlägg sen). Detta gör mig lycklig. Nog för att Edward är vrålful hur han än gör, men det går ju att göra hans fulhet rolig i alla fall. Hehe.

En sak jag tycker är fantastiskt med filmerna är att de inte lyckats ha en enda snygg person med alls. Det är imponerande. Jag menar, vi har Eddy C, som jag inte ens behöver påpeka hur ful grabben är (tvätta håret för fan, och testa att inte se ut som ett drogat psycho på ett enda foto?), och sen har vi Jacob. Om jag fick en krona för varje gång jag hörde/läste någon säga/skriva något i stil med: "jag gillar ju inte Twilight, men om något är jag Team Jacob", jag antar att folk gör det för att visa att S-Meyer inte bara skriver skit, hon kan inte ens skriva bra skit. Det roliga är att jag hatar Jacob mer än Edward, en bedrift med tanke på att varulvar generellt sätt är coolare än vampyrer i alla fall.

Men inte Jacob. Han är sååå jävla irriterande att jag vet inte var jag ska ta vägen ("WHYY DOON'T YOU LOOVEE MEEEEE????? :((((((("), och Taylor Tjosan som spelar honom? LOOOOOOOOOOL. Chriss säger att han är en bra skådis, vilket jag inte kan uttala mig om, men jag kan göra två saker: garva ihjäl mig åt det faktum att han inte kan stänga munnen på en enda bild han är med på, och garva åt honom och resten av hans varulvspack och deras "muskulösa tröjlösa kroppar". Oh, get over it. Ta på er tröjorna och kom tillbaka när ni ser ut såhär (ja, en varulvsfilm med honom i huvudrollen skulle jag SÅ se).

Jag kan erkänna att då och då skriver S-Meyer något som är okej (jag gillade förklaringen till varför Edward omedelbart föll för Bella, ända tills han avslutade det med "and now I must love you forever", vilket förstörde de fyra sidor han just förklarat det), men det är snarare enligt "om en apa spenderar oändligt med tid med att knappa på en skrivmaskin kommer den förr eller senare att skriva Shakespeare"-principen, än ett bevis på en dold författartalang. Det är som att hon då och då tas över av en musa, men så fort musan går iväg på kafferast inser S-Meyer att något bra skrivits och spenderar de kommande fyrtio sidorna med att bajsa på det.

Så finns det ju de som påpekar att S-Meyer i alla fall får ungdomar att läsa, vilket är ett argument man kan köpa i nästan alla fall. Det är okej att du älskade Eragon om du gick vidare till att läsa och uppskatta Sagan om ringen. Välkommen till den bra litteraturen. Jag menar, ibland måste man läsa dålig litteratur för att uppskatta den bra. Problemet är bara att Twitardsen kommer inte gå vidare till att läsa Tolkien ("eeh, vadå beskrivningar? Det står ju inte om hur gudomligt snygg Legolas är en enda gååång!"), Jane Austen (som jag aldrig läst, men något säger mig att bristen på glittrande vampyrer skulle trötta ut dem ändå), Bram Stoker ("MEN DE GLITTAR JU INTE!!!"), eller något som ens är i närheten av bra, de kommer bara sitta där med sina Twilight-böcker och påstå att R-Pattz är det bästa som hänt världen.

Oj, vad mycket Twilight-hat det blev. Heh. Jag skulle egentligen länka till en bra sammanfattning av böckerna jag hittade (så man slipper läsa skiten!), men jag hittar inte dem. Damn it. Det är därför man ska spara alla länkar...

True story.

7 kommentarer:

Chriss sa...

Okej, vissa av dem där grejerna var ju HELT SJUKA!!

Haha, jag vet ju inte om han Taylor är bra på att spela andra saker, men jag tyckte i alal fall att han lyckades göra Jacob mer mänsklig och inte lika mycket jobbig snorunge som han är i böckerna (jag hatar honom också! Jävla crybaby...).

Ja, men folk borde gå vidare efetr Twilight, liksom! det finns en hel värld med mycket bätrte böcker där ute som man kan läsa och glädjas åt!

Ell sa...

HAHAHHA, I know!!! Helt sjukt.

Aha, jag förstår. Men han är fortfarande ful som stryk. XD

Jaa, man tycker ju det! Fast jag tror dessvärre inte det funkar så...

Mimmi sa...

okej, visst att du hatar twilight, men Genom dina ögon som Meyer också skrivit är HELT UNDERBAR, och originell!, så sluta dissa henne =P eller tala om vilken story hon kopierat Genom dina ögon ifrån xP

Ell sa...

Jag har inte läst Genom dina ögon, så jag kan inte uttala mig, men eftersom det trots allt är S-Meyer så kan jag ju utgå från att den är ungefär lika dåligt skriven, orginell idé eller inte. :P

Ell sa...

Nu har jag läst vad den handlar om. :P Den låter som vilket Doctor Who-avsnitt som helst, så särskilt originell skulle jag väl inte påstå att den var. :P

Julia sa...

Är det inte "A dancing demon?"

"It could be bunnies!!" :D

Kramkalas
Luli

Ell sa...

Jo, men jag syftade ju på de glittrande vampyrerna. :P

Hehe! :D