onsdag 23 december 2009

"Jag leker och tränar. Det ska vara kul att träna!"

Åhhh, kristus i kakan vad mycket socker jag ätit. Uääh, jag tror jag spyr alltså. Och inte på ett "åh nej, jag kommer bli såååå tjock av det här"-sätt, utan "OMG, ÖVERDOS"-sättet. Jag äter nästan aldrig socker numera (seriöst, det tog mig tre veckor att äta en chokladkaka, vanligtvis tar det tre dagar), och idag har vi bakat knäck och kola (samt ätit upp den misslyckade kolan från igår)... uäääh!

Men jag har haft en nice dag. Jag började med att gå upp halv elva och ta en springtur. Och nu stirrar alla på skärmen såhär: o_O. Det var 90% for the lulz (prova att springa länge i snö någon gång, roooligt!), och 10% för att jag inte orkade gå till ICA utan tog det på vägen. Där köpte jag hårfärg och pepparkaksformar som såg ut som en giraff, en elefant, två dinosaurier och vad vi tror är en hund. Fett awesome.

Så jag har färgat håret, fikat och bytt julklapp med Zackrid, och bakat massor. Jag är inte ens klar än, för vi ska baka klart pepparkakorna ikväll så jag kan använda mina nya coola formar. Egentligen hade vi planerat att baka ett hus idag med, men det finns en viss brist på deg, tid eller såna där färdiga husdelar. Vi kanske gör det i mellandagarna istället.

För övrigt: fan vad jag ser fram emot mellandagarna! Det ska hetschillas utav bara helvete. Jag planerar att lämna huset ungefär var tredje dag, äta gott, spela TV- och dataspel, och ha ett En himla många program-maraton. Jag känner att jag verkligen behöver det.

Jag tror jag ska ta tag i det där med att skriva om hur en jul hemma hos oss ser ut. Jag är säker på att ni inte kan leva utan ett sånt inlägg.

True story.

Ehh, just det... bilden har ingenting med någonting att göra. Jag hittade den på min dator och tyckte den var kul. Och så är det lite av en reply på Linneas inlägg...

3 kommentarer:

Chriss sa...

Jag ÄLSKAR bilden! XP

Linnea sa...

Vad fint av dig! Så himla bra bild på honom. :D

Hehehhe.

Ell sa...

Chriss: Det är exakt så jag ser honom!

Linnea: Heheheh! :D