måndag 29 juni 2009

A*Witched

En hel del kanske minns att en gång i tiden var Marie Serneholt med i ett band som hette A*Teens. Dock misstänker jag att man är ganska gammal om man faktiskt minns att A*Teens från början stod för ABBA Teens och var ett band som bildades för att göra ABBA-covers.

Det här har iofs gett mig lite av en idé... borde man inte göra A*Witched - ett w-pop-band som gör ABBA-covers med Harry Potter-tema? Hanna och Elin har ju länge planerat en "Thank you for the magic"-låt, och jag har lite lätt börjat spåna på texten till "Hoot, hoot, why don't you send me an owl?".

Erkänn att det skulle bli en hit?

True story.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Money, money, money
Must be funny
In the malfoy's world



men jaaaaa, haha det skulle ju vara hur coolt som helst!

Cykel sa...

Haha jag känner mig väldigt mogen och cool nu som också minns det!! (Brukar alltid vara lite för liten och glömsk för att minnas sånt)

Men jaa, det verkar ju som en superidé! :D Eller det är det, och kommer nog bli en supersuccé!

Christine sa...

haha, jo A-Teens som stod för ABBA-Teens minns jag. Tror dom bytte namn när Björn och Benny inte gillade namnet :P

Men jag känner att jag måste säga ifrån här. Wrock och sånt är kul, ibland kan det även vara kul med wrock-covers på kända låtar (typ Draco and the malfoys version av 99 Luftballons), men wrock och abba är ett stort no-no-no! Abba är helt enkelt för bra för att göra parodi på. Med all respekt, jag vill inte höra en Malfoy-version av Money Money Money, och inte en Thank you for the Magic. Det känns bara fel. Även om texterna skulle bli kul vill jag inte höra mer eller mindre tondöva människor sjunga abbas sånger.

Ell sa...

Men alltså, ha lite humor, va?

Christine sa...

Jag HAR humor, men abba-wrock-parodier känns bara som *händerna-för-ansiktet-i-sekundärskam*.

Ell sa...

W-pop! Inte wrock. Och ja, då får du väl strunta i att lyssna då.