onsdag 17 juni 2009

Nice nice nice

Igår var niiice. Vi var på Gröna Lund nästan hela dagen och det var skiiiitroligt. Nice med hela gänget samlat igen (nåja, nästan), nice med Gröna Lund för första gången på typ fem år (och Karro var orolig att den sommaren inte skulle bli känd som något? "Sommaren jag var på Gröna Lund senast!"), nice med bra väder, nice med allt helt enkelt. Jag gillar nice dagar med vårt AWESOME nördgäng helt enkelt.

Idag var inte helt fel heller nu i efterhand. Jag var nog lite dryg och irriterad i mitten av dagen för jag hade lite problem med när jag egentligen skulle ha tid att gymma, och det är irriterande. Extra irriterande när jag försov mig igår och inte kunde springa på morgonen heller.

Which brings me to... folks reaktioner på mig när jag gnäller på att jag inte hinner träna. Jag känner att jag måste påpeka att om jag är sur för att jag inte hunnit/glömt bort/inte orkat, så det är det inte för att jag vill höra "men du behöver inte träna, du är redan smal". Det är liksom inte därför jag tränar, jag tränar för att det är skönt att svettas, för att jag älskar att känna mig vältränad, och framför allt för att jag verkligen gillar att träna.

Inte ens när jag gnäller på att jag ätit för mycket socker är det så att jag vill att folk ska säga att jag är smal, och så, det är mer att jag råkar gilla att leva nyttigt... och svulla ibland istället för att äta lite socker varje dag. Så, om jag gnäller på sånt, får ni acceptera det helt enkelt. Jag antar att när man umgås med nördar blir det konstigt att gilla att träna och gilla muskler, men vi är ju bra fördomsfria coola nördar, så det borde gå (vilket btw inte innebär att det där var till någon särskild, jag får höra det lite då och då från de flesta, men nu har jag iaf sagt det!).

Nu ser jag på Hell's Kitchen från igår. Mmm, Gordon...

True story.

Inga kommentarer: