torsdag 25 juni 2009

Telefonterror


Det här är ett litet kollage föreställandes allting som jag skulle behöva bära med mig om jag inte hade min mobil. Jag har lyssnat på massa prat om att "telefonen ska man ringa med" de senaste dagarna, och ärligt talat är min åsikt om det... BULLSHIT. Telefonen kanske uppfanns för att man skulle ringa med den, men dagens mobiler är så pass bra att man inte behöver använda dem till enbart det - man kan göra massor med dem. Så varför inte göra det? Är det någon som stänger av radion i bilen för att "bilen är bara till för att köra med"? Eller som vägrar snyta sig i toapapper för att det heter toapapper? Nej, det här gäller av någon anledning bara telefoner.

Om man nu ska använda telefonen som den var tänkt från början ska man fan ta mig säga "Hoy hoy" svarar för det var vad Alexander Graham Bell, som UPPFANN telefonen, ansåg var en bra hälsningsfras. Gör folk det? Nej, men ändå tror de sig veta bättre än honom när det gäller telefoner.

Jag blev så irriterad nu att jag helt enkelt ringde upp Alexander för att kolla vad han tycker om det hela.

Hallå där, Alexander Graham Bell, uppfinnare av telefonen.
Hoy hoy!

Hur är det med dig?
Rätt gött med tanke på att jag varit död i 80 år.

Det snackas mycket skit om telefoner nu, att de egentligen bara är till för att ringas med och att SMS och grejer är onödigt. Vad tycker du om det?
Vad är det för skit? Vet du att jag uppfann telefonen som ett hjälpmedel för döva och hörselskadade. Tror du inte jag tyckt att det vore skitsmart om man kunde skicka text till varandra?

Så du var inte helt nöjd med telefonen när du uppfann den?
Nej, jag hade ju bara mig själv att ringa till, och där var det upptaget, så det kändes inte helt värt.

Jag läser nu att de tvivlade på att du uppfunnit telefonen och bestämde att det var någon italienare. Hur kändes det?
Sjukt drygt. Sparka på en kille som är död? Jag tycker inte riktigt det är okej. Tur att Kanada vet vad de gör.

Ska jag dra slutsatsen från det här att du tycker att kamera, musik, textmeddelanden och alarm är bra i telefoner?
Frågar du mig är telefonen inte fullbordad förrän den har ett litet inbyggt kärnkraftverk.

Tack så mycket, Alexander Graham Bell. Hoppas det där klarade upp det hela. Seriöst. Väx upp, och välkommen till 2000-talet.

True story.

Btw... så glömde jag att ha med en väckarklocka på kollaget. Och säkert massa mer.

4 kommentarer:

hanna sa...

du är bäst.

Elin sa...

förutom att jag tänkte kommentera på det här inläggets awesomeness, ville jag också säga att NY saknar dig! jag ser en jävla massa obama-grejer överallt och vill köpa dig varenda en! det finns fan obama-kondomer här! det är sjukt jävla hardcore!

Ell sa...

Elin du måste köpa Obama-kondomer till mig!!!!

elin sa...

I fix!!! Jag ska bara hitta försäljarna igen, de brukar liksom stå halvdolda i skuggorna... lite skumt...