tisdag 3 maj 2005

Nationellt matteprov, del C

Jag kanske inte nämnde det igår, men jag vaknade faktiskt kvart i sex. Och det första jag tänkte var inte 'Vad i HELVETE gör jag uppe vid den här tiden?!', utan istället konstaterade jag lugnt att 'Är det redan måndag? Idag lär ju bli en intressant dag...'. Men dagen var väl inte mer intressant än någon annan. Lite kul var det iofs att när jag gick igenom dagen och kom på att vi skulle ha bild och rita av folk så gjorde jag ett litet vad med mig själv. Där jag sa till mig själv att 'Jag kan fan sätta min dator på att Jojje kommer få stå modell idag, bara för att jävlas'. Och det var ju klart som fan att jag hade rätt. Min bild blev iofs helt okej. Det jag ritade i alla fall, i ren protest vägrade jag rita ansiktet. Det blir ändå aldrig bra.

Imorse däremot gick jag upp, fick tyst på mobilen och såg att det regnade ute. Vilket gjorde att jag slängde mig ner i min säng igen, även om jag var tvungen att gå upp fem minuter senare. För att gå till skolan och ha nationellt prov. Medans de onda gubbarna och gummorna som bestämt det bestämmer sig för att ta ledigt en dag till, sveper sitt varma duntäcke omkring sig och ringer eftersom sin billiga thaiflicka/-pojke. Eller inte. Men jag lovar, det är PRECIS så det känns vid såna tillfällen.

Det regande ju också. Det är ett sånt underbart väder, regn. Eller okej, det är väldigt mysigt. När man sitter inne på sitt rum och det ösregnar. Men när man måste gå ut för att gå till skolan och slava i ett par timmar, så är man inte lika imponerad. Snarare antiimponerad. Men man tänker att 'börjar dagen såhär dåligt kan den i alla fall inte bli värre!'. För att komma på senare att det bara är ett patetiskt försök till överlevnad.

Nästan iaf. Dagen blev inte så mycket värre. OM man bortser från att vi hade muntliga nationella prov i svenska. Som inte var så illa, för jag behövde inte gå iväg och försöka komma fram till något. Jag kunde lugnt sitta där och snacka lite med Jojje, eller typ sno godis från Wombat (Gjorde jag inte! Jojje tog påsen och plockade upp lite av sitt godis, och då "tappade" han ut en godis till mig!). Dessutom är det rätt skönt att inte behöva anstränga sig mer än någon minut i taget, när man ska ta lite anteckningar.

Vad värre är, är att folk började rota igenom lärarens (Connys, som också är min klassföreståndare) pärm för att se vilka par han bestämt. För det är klart att man inte får bestämma sånt själv, utan det ska de högre matkerna bestämma åt en. Så klart. I alla fall om de högre makterna är en tjock svenskalärare i sina sarkastiskaste år.

Det visade sig nämligen att jag skulle vara med Oscar. Som har en ungefärlig IQ på 37. Inget illa mot Oscar personligen, såklart, jag tycker ju om alla, men när det gäller de nationella proven i svenska, då kan jag tänka mig personer jag hellre har det med. Framför allt som jag vill ha MVG. Jag. Måste. Ha. MVG. Jag är seriös. Får jag inte MVG i svenska när jag går ut nian kommer blod att flyta. Och det är inte lite blod vi pratar om.

Men det var väl dagens enda bakslag. Biologin tillbringades med att visa Jojje min citatsida. Matten "pluggade jag SO" på, trots att jag glömt böckerna. Så vad jag egentligen gjorde var att läsa Angels and Demons, och Muskots berättelse från Annorlunda skoldag. Sen gick jag, Wombat och Jojje till tobak och köpte SL-kort, och sen gick vi till ICA där jag fick köpa choklad för Jojjes pengar. Fett med nice. :P

Och imorgon så drar jag till Kristianstad. Så det lär inte bli något skrivet då, eftersom tåget från här går 16.44, och jag kommer hem ungefär tio över fyra. Men tyck inte synd om mig för det, jag vill verkligen träffa Ch just nu. ^^

Over and out.

Inga kommentarer: