torsdag 19 maj 2005

Apropå ingenting...

Jag pratade med Zajje för några dagar sen. Via Hoggy, då. Där hon råkade nämna att hon var kär, och jag blev såklart intresserad av vem. Hon sa att vi skulle ta det via MSN, och det tyckte väl jag var lugnt. Hon ville inte ge mig ett namn, och frågade om min bror var i närheten. Nej, sa jag, det är han inte. Det var faktiskt sant, den enda som var i närheten var Jojje som satt bredvid. I vilket fall.

Hon säger att han gått i min brors förra fotbollslag och namnet börjar på M, men att han inte går i Skolhagen. Jag kan ju ingen i min brors förra fotbollslag, men är jävligt nyfiken, så jag inser att det bara finns ett alternativ. Att fråga min Broder. Så det var vad jag gjorde:

- BRODER!
- Jaa?
- Säg en som gått i ditt förra fotbollslag vars namn börjar på M!
- Ehh, Mr. Dryg?
- Okej, tack!
- Hurså?
- Äh, inget!

Klart att jag borde tänkt på Mr. Dryg - han passade ju inte på beskrivningen! Så jag frågade Zajje om det var han, och hon sa jag. Påpekade att Mr. Dryg är en dryg jävel, men hon sa att det var han inte alls. Nähä, nä, tänkte jag. Fick reda på lite mer detaljer, men de behöver inte ni få veta.

Igår var jag inne på hennes hemsida och fick veta att Zajje och Mr. Dryg är ihop! Det står i alla fall "Underbart Upptagen" på hennes civila status. Så då måste man väl dra vissa slutsater? Försökte fråga ut henne via MSN, men hon ville inte svara. Kanske för att hennes mamma satt bredvid, vad vet jag?

Jag berättade såklart det här för Broder så fort jag kunde. Och fick ur honom att han eventuellt var kär i någon. Så efter att ha försökt i en timme fick jag till sist ur honom vem det var. Det visar sig att det är Zajjes Kompis. Och det är ju lite småkul, eftersom Broder inte gillar Zajje.

Men det roliga slutar inte här! Det roliga är att Zajjes Kompis har en lillasyster, som är Lillasyster Bästa Kompis! Han är alltså kär i min Lillasyster bästa kompis storasyster! Det är så jääävla roligt! Dessutom fick jag absolut inte säga det till Lillasyster, men jag kunde inte låta bli, så det gjorde jag ändå!

Aja, det här kan ju bli riktigt jävla roligt. För om Lillasyster berättade för sin Bästa Kompis, berättar hon nog för Zajjes Kompis, som berättar för Zajje, som mobbar Broder, och då mobbar Broder henne för Mr. Dryg... det här är ju SKITKUL!!! :P

Over and out.

Inga kommentarer: