lördag 21 maj 2005

Köpmannen i Venedig.

Var på teaaater idag och såg Köpmannen i Venedig. Den var faktiskt jävligt bra. Känns som att jag borde skriva något djupt om att ajg borde bli mer kulturell och gå på teater oftare, men nää, jag känner ju inte så. Visst var det bra, och kul, osv, men ORKA gå på teater ofta! Kultursnobbar...

Idag var vi på Ungdomsmottagningen. Vi var tio pers i vår grupp. Halvklass med en massa sjuka, alltså. Av de tio var 20% tjejer - dvs hela två stycken! Jag och Sos. Så när de delade in oss i kill- och tjejgrupper så blev det en stor grupp. :P

Bästa var ju att de beskrev en av kondomsorterna som de visade upp som "kondomernas Volvo". Alltså helt lagom, mittimellan, osv, osv. Det är ju inget som är särskilt kul med det - egentligen - om man bortser från det faktum att i min grupp finns ju Volvoraggaren. Volvoragger blir förstår överlycklig och tar såna kondomer.

Volvoraggaren är en rolig människa, förresten. Han älskar Volvo, bråkar med alla lärare om att deras bilar suger (förutsatt att det inte är en volvo), är skitrolig, och ger svar på tal som får MIG att framstå som okreativ. Det är Volvoraggaren som gör att nästan alla i vår klass använder jon och get som vanliga förolämpningar. Och trots att hans betyg antagligen är rätt dåliga, kan han vara jävligt smart ibland. Jämför följande konverstaion mellan honom och svenskaläraren:

- Vad är skillnaden mellan förefalla och förfalla?
- Ja, det kan ju förefalla så att din toyota är en bra bil, men i verkligheten så kommer den att förfalla när som helst.

Bara ett exempel på sånt som han säger när han är på humör. Vilket han är jämt, eftersom hans favoritnöjen är att dissa folk, dissa folk, dissa folk och... nämnde jag att han gillar att dissa folk? Det enda tråkiga med Volvoraggaren är att han är väldigt homofobisk av sig, men jag tror att han har en del självdistans till det. Hoppas jag.

En annan kul grej var att man fick ta ställning till massa påståenden och svara på vad man tyckte. Det bevsiade ganska väl hur bra min klass känner varandra, eftersom vi kunde säga åt nån att "hallå, du ska ju flytta på dig här!", och liknande saker. I alla fall, så är en av frågorna "Jag är fruktansvärt rädd för tandläkaren". Varpå jag, Elias och säkert några till börjar asgarva och pekar på Jojje. För det var så rätt!

Och när jag hade hemkunskapsredovisning och sa något i stil med "Många tänker sig ju vegetarianer som en person som ser ut som en kanin och bara äter grönsaker", varpå i stort sett HELA klassen pekar på Jojje och tycker att det passar in som en bra beskrivning. Klockrent, det med! Jag tror vår klass känner varandra för bra ibland. :P

- Jag är trött...
- Ja... man skulle göra som Törnrosa och sova i hundra år.
- Mmm...
- Jag vill fan leva i en saga! Först sover man hundra år, sen vaknar man och blir upphånglad av prinsen!
- Men tänk om det är en ful prins?
- Det är det inte, det är ju en saga.
- Aah, i och för sig. Men tänk om han ser ut som en blandning mellan Fredrik Reinfeldt och Göran Persson.
- Uäääh!
- Jaa! Då är det ju bättre om Jojjeninjan kommer och dödar prinsen!
- Och tar prinsessa.
- Nä, varför ska han ta henne?
- Okej, han får prinsessan...

Over and out.

Inga kommentarer: