onsdag 11 februari 2009

Barnpassaren Ell

Idag har min lillasyster opererat någonting i munnen (en skruv så att de ska kunna sätta in en ny tand imorgon eller något sånt), så mamma ringde mig imorse och sa att jag var tvungen att vara hemma och hålla koll på henne. Hon kan drabbas av minnesförlust och bli aggressiv, så hon får inte lämnas ensam. Haha. :P

Långt innan mamma ringde blev jag dock uppringd av en av lågstadieskolorna här (eller, rektorn för skolan, byggnader ringer ju sällan). Jag skickade mitt CV dit i måndags och sa att jag gärna vikarierade lite på fritidset där - och de behövde vikarier! Så hon sa att de kan ringa mig när som helst så jag får jobba. Fett nice!

Fast nu gnäller Lillasyster på att jag tjatar på att hon ska ta värktabletter hela tiden. Hallå! Always do what the doctor orders! Hon skulle ju inte hålla koll på vad som ta när om inte jag var här i alla fall!

That's enough of that shit.

1 kommentar: