måndag 3 november 2008

"Oohh, China!"

Idag var vi på British Museum med Zackrid. Jag älskar British Museum faktiskt. Vi gick runt där i två timmar och såg nästan bara saker vi inte sett förut (kan vara för att jag och Trams fastnade i deras Upplysningen-utställning förra gången, vem vet?), bland annat då deras crystal skull som jag pinsamt nog hade glömt bort att de hade sitt. Ja, ja, mobba mig bara, ska jag komma ihåg allt, eller? Den var väldigt cool i alla fall, inte lika flashig som i filmen, men, eh, den i filmen är FÖR flashig, så det är väl därför.

Vi hade kul där i alla fall, men det gissade ni er nog till. Såg deras asiatiska grejer nu, jag ska SÅ ha ett sånt där japanskt terum när jag blir rik och bygger mitt eget hus. Med pappväggar och bantogolv och hela köret. Fast i mitt fall måste det väl bli ett kafferum, men shit the same (som det heter på svenska...).

Fast grekdelen med Parthenon och det innan, med stora väktare från jag tror det är Assyrien är egentligen mest awesome. Kate Moss står där omkring också, i guld, vilket ser lite absurt ut, men ganska coolt ändå. Fast det roligaste var teorierna vi utvecklade kring den andra bilden, om hur det var krig mellan kentaurerna och människorna och människorna utrotade kentaurerna eftersom de envisades med att sparka dem i skrevet hela tiden. Bästa med att vara svensk i London är ju att man högljutt kan prata om sånt utan att någon förstår en, haha.

NaNo går helt sjukt bra för övrigt. Har skrivit 4500 ord hittills, och satsar på 500 till innan jag går och lägger mig. Jag vet inte varför, men jag bara älskar min story! Och jag har inte skrivit på så länge känns det som, så det är skönt att bara kunna ordbajsa liksom. Att det dessutom blir ganska bra ibland är inte en nackdel heller.

That's enough of that shit.

Note to self: Kolla nogrannare när biofilmerna går här. Annars kanske det blir som igår när det visade sig att filmen jag och Zackrid skulle se bara går på onsdagar. Någon som vill flyga över en onsdag och se en western?

Inga kommentarer: