måndag 24 november 2008

Mamma Mia! Here we go again...

VILKEN AWESOME KVÄLL!

Jag kan tänka att ni alla undrar vad det var för fantastiskt vi haft för oss, och det ska jag tala om! Vi har varit på en gratis sing-along-visning av Mamma Mia! - man fick goody-bags och hela köret (och free booze, för den som gillar sånt).

Det var helt fantastiskt! Vi köade i två timmar och stod inte ens i mitten av kön utan rätt långt fram, och vi var de sista två som kom in! Man blev ju löjligt nöjd då.

Goody-bagen var full med konstiga grejer, men det visade sig att allt utom drickan och kalendern (yes, Mamma Mia-kalender, how bad do you want that, Cricce? ;), var till för filmen! Man fick fejkpengar som man skulle vifta med under Money, money, money, partypoppers till när Meryl Streep säger "I do!", såna där lysande pinnar att använda till mikrofon, näsduk att låtsas snyta sig i när de gråter, och liknande grejer. SÅ BÄST.

Och alla sjöng såklart. Hela bion stod upp och dansade och sjöng med i Dancing Queen, och eftertexterna, och det var sååå awesome. Och så fort någon av killarna dök upp eller inte hade någon tröja skrek alla, och så fort de pratade om the goat house eller getter dök upp så lät alla som getter, och det var bara helt sjukt! Jag är så nöjd med att vi kom in!

Så nu vill vi ha DVDn så vi kan lära oss alla danser utantill. Mamma Mia! är lätt en av de bästa feel-good-filmerna ever!

That's enough of that shit.

7 kommentarer:

Christine sa...

OMG fjlokfsklf GE MIG KALENDERN!! Jag dör... iikh jag vill jag vill jag vill ha den!! :''(

Låter helt underbart, Mamma Mia är bäst!! Har du spelat ABBA Singstar än btw? :D

Ell sa...

Nej, men jag vill! :O Jag känner ingen som har det. :( Och så får jag inte spela Singstar pga dumma MAT-pakter...

Christine sa...

Såna dumma pakter får brytas!! Jag har inget singstar men min fellow abba-fangirl har...överväger att flytta in hos henne XD

Chriss sa...

Jag tycker att vi kan skita i den pakten, vi har ju redan skippat typ alla andra... XP

Ell sa...

Det är en viktig pakt! Och vad har du brutit för MAT-pakter? Har du hånglat med Han Solo din jävel!?

Chriss sa...

Jag har inte brutit några, men Trams och Angelina gör det i nån av dina berättelser!

Ell sa...

Va!? Vad gör de för omoraliska grejer? :O