onsdag 12 november 2008

L as in Adam

Jag tycker verkligen inte om banker, btw. Varken Natwest eller HSBC lät mig öppna ett konto där utan massa krångel, så på impuls gick jag in på Lloyds idag och öppnade ett konto. Man behöver bara ha ID med sig, så det var rätt gött måste jag säga. Kommer få mitt kort nästa vecka, och kontot har allt man behöver typ internetbank, telefonbank, möjlighet till autogiro (DirectDebit). Lägg på minnet, ni som ska till London!

Jag har insett att jag borde specifierat tydligare att jag har olika teamleaders varje dag, så hädanefter specifieras de med förnamn också. Teamleader Jo sa iaf en grej till igår som jag blev grymt nöjd med, "everybody says that you are succesfull because you talk to all sorts of people" - yay me! Jag har totally försökt göra det för efter Phone House var jag superskadad med fördomar, och sån vill jag inte vara, så go me. Och det fungerar. Jag pitchade en stor svart kvinna klädd i illrosa med barnvagn (barnvagnar är SVÅRA att stanna), och hon signade upp direkt och sa att hon blivit besviken när Steff som stod längre upp inte frågat henne. Kändes som det ultimata beviset på att vem som helst kan signas i stort sett.

Idag har jag varit sjuk i alla fall, mådde illa igårkväll och det höll i sig hela dagen så jag stannade hemma. Har typ spelat pokémon och gnällt över hur mycket jag hatar en av mina NaNo-karaktärer. Men jag har löst det nu, så jag ska skriva lite tror jag. Heja mig.

Fick mitt NI-nummer idag också, så jag ringde kontoret gav dem det och bankkontot (fett smidigt att det kom på samma dag!), men Steve som jag pratade med (upphovsmannen till citatet "I've had about as much fun as I can have today, I'm leaving", följt av "Steve doesn't like to have fun" från Vernon) tyckte jag sa L när jag sa A och skrattade ut mig mer eller mindre. Jag HATAR engelska alfabetet. :P

That's enough of that shit.

Note to self: Ta reda på vad som hänt med mitt pokémon silver.

Inga kommentarer: