lördag 8 november 2008

Mikron, vår vän i vardagen

Vi drog vidare till Foyle's för vi tänkte att där är nice, men det var folk precis överallt så vi kände att vi inte skulle få någon arbetsro. Men jag hittade V for Vendetta där, så typ nästan helg funderar jag på att åka dit och läsa den. Det är en av grejerna jag älskar med London, folk sitter nästan hela tiden och läser på bokhandlarnas golv, och personalen gnäller inte! Som bibliotek nästan.

Nu sitter jag iaf i Vid behov-köket (det som vi hittade förra veckan) och lagar pastagratäng i mikron. Vi får inte ugnen att funka och jag har googlat lite och det ska visst gå lika bra att laga gratäng i mikron, så vi kör på det och ser hur det blir liksom. Gasspisen är dryg och ger mig huvudvärk i alla fall.

Det är kul att ha flyttat hemifrån när man får testa såna grejer, fast bara när man lyckas med dem. Så fort man failar och inser att man inte har någon mat är det inte riktigt lika roligt dock. Anyway, jag tycker det är konstigt hur enkelt det var att flytta hemifrån. Fast det beror nog ganska mycket på att vi var två som flyttade, och två huvuden tänker uppenbarligen bättre än ett. Det är i alla fall vad jag intalar mig.

That's enough of that shit.

Edit: Det blev skitbra för övrigt. Mikron = vår vän.

Inga kommentarer: