lördag 20 oktober 2007

"Well do you, punk?"

Idag var det då Yippee Ki-Yay-audition som jag kryptiskt skrivit om hela veckan. Tanken var att Li skulle hänga med som moraliskt stöd, men hon kunde inte, så istället fick jag be Drean. Han hängde med ett tag, men var tvungen att sticka sen. Det var synd, men då hade han hjälpt mig genom den värsta biten (dvs hitta dit) så jag fick bara sitta i en och en halv timme och vänta eller nåt.

Det är dock amazing hur jag alltid lyckas utmärka mig som nörd utan att göra något speciellt (som under jobbintervjun där de frågade om det var jag som hade MacGyver som ringsignal. Guilty as charged): så fort jag kom in och hälsade på nån typ vars namn jag glömde innan han sagt det, och Musse så sa han "åh, är det Indiana Jones?" och syftade på min tröja. Fast sen sa han nåt skeptiskt "nää" och jag förklarade att det var Han Solo.

Själva castingen gick alltså ut på att man fick göra sakerna på den här listan. Först när jag såg det fick jag panik och bara "nu går jag inte!", men det gick ganska bra tror jag. Musse var typ impad av mina nunchaku-skills (som jag har Dreaner att tacka för!), och med tanke på att jag skjuter som en kratta så tycker jag att jag gjorde oväntat bra ifrån mig. Jag tror mitt stunt gick sämst dock. XP

I alla fall så var det skitroligt, så även om jag inte går vidare är jag fett nöjd liksom. Jag fick träffa Musse, ju! ;P Han sa att jag gjorde bra ifrån mig, men ska man vara cynisk säger de säkert så till alla. Anyway, gick därifrån, bad killen som skulle in efter mig bryta ett ben (det är teaterspråk för "lycka till", och jag tror han fattade det... hoppas iaf XP), och frågade om vad som gällde nu: de ska ringa på typ måndag eller så om man gått vidare, och då blir det mer audition. Typ 5-10 pers skulle gå vidare dit, så vi får se.

Vi får hoppas, snarare! Och nu ska jag lyssna på ExpelliarmusCast och äta upp kladdkakan från igår, och sen ikväll ska jag och mamma se Die Hard 4.0 om vi köpte i torsdags. Nice. ^^

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Chriss sa...

Klart du går vidare, de måste ju vara totalt crazy för att inte vilja ha ed dig!