torsdag 25 oktober 2007

Religion under uppbyggnad?

Fy fan vad sliten jag är. Och slut, framför allt är jag slut. Har stressgjort saker inför konventet (prova själv att koka potatis till 24 pers, liksom! Det är jobbigt även om man får hjälp), och har fortfarande hur mycket som helst kvar, och dessutom är jag trött och jävlig för jag har lyckats bli sjuk. Wo-fucking-ho, liksom.

Så jag ser egentligen bara fram emot att Jonas och Musses religion ska börja om tio minuter, för det har jag tillbringat dagarna med att se ikapp på SVTs webb-TV. Slutar det bra så lovar jag att konvertera, om inte annat har jag fått jättemycket uppslag till min religionstenta jag måste skriva, och det är inte helt fel heller.

Halsont är skitjobbigt, men nu har jag iaf goda halstabletter. Jag pallar inte såna där starka som typ fräter hål i halsen på en, för seriöst, man får bara mer ont och vad är då poängen egentligen? Nu har jag mina älskade Wicks Apple (sugar free!) och vi har upplevt så mycket tillsammans innan, så det känns bra. Fast jag tror inte jag käkat halstabletter sen dagen innan jag träffade Martin första gången (det minns jag för det var Lindas student och jag hade ont i halsen hela tiden och fick äta halstabletter verkligen 24/7).

Imorgon kommer Chriss, och det behöver jag nog just nu. Jag menar, jag är alltid glad när Chriss kommer, men nu är jag riktigt tacksam, för jag skulle nog aldrig palla konvent och allt jag måste göra om inte hon dök upp. Inget ont om konventet - tvärtom! - men just nu är det bara för mycket för en sån som jag.

Jag måste i vilket fall som helst till skolan imorgon, för det ska vara Spökbollsturnering och Kultursektorn har anmält sig som ett lag. Eftersom vi är tre pers och alla andra lag består av klasser kommer vi verkligen behöva att sektorns samtliga medlemmar är på plats, och det blir ju lagom enkelt om man är dödssjuk. Måste bli frisk.

Nu är det Musse! :D

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: