lördag 11 augusti 2007

Jag skulle vilja tänka en underbar tanke idag

Om fem minuter ska jag springa till tåget med en macka i ena handen och en väska i den andra, lyssnandes på soundtracket och tänka "FAN I HELVETE, DET ÄR VARMT UTE". Men det är okej. Det skulle vara okej om jag missade tåget, blev bestulen på min manliga Die Hard-flaska och slog i huvudet i en lyktstolpe och svimmade av på trottoaren och fick världens fulast solbränna i ansiktet.

Allt är fan okej idag, för imorgon ska jag se Per Gessle.

Antagligen sitter hälften av alla som läser det här och tänker "men big deal, du", och JA, faktiskt. Jag vet att Per Gessle inte är världens djupaste människa eller skriver den mest avancerade musik, eller vad som helst som ni känner för att klaga på, men en sak ska ni ha klart för er: för mig är han det viktigaste som hänt musiken, en egen revolution inom musikindustrin. Per Gessle i alla former är den artist jag gillar absolut bäst, och jag tycker om honom mer än vad jag brukade tycka om Lars Winnerbäck när jag var yngre. Ta er egen favoritartist, tänk på första gången ni såg den, och lägg till det faktum att ni ska göra det med någon som är minst lika tokig i artisten som du... efter att du väntat i flera år på det.

I min värld är Gessle kung, och imorgon blir det en tur till slottet.

That's enough of that shit.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Jag förstår ^^ Hoppas du får det kul imorgon! :D

Emma sa...

Jag skulle ha sett gessle i somras, det blev inte så, men ajg förstår. jag förstår precis:) Hoppas då får kul