lördag 2 september 2006

Men jag säger fina ord förstås...

Kolla vad jag hittade, en gammal lista! Där har jag i stort sett tagit alla mina gamla pojkvänners egenskaper och gjort en lista av dem, bara för att jag inte ska göra samma misstag igen. Well, då är frågan hur väl jag lyckats, och bara sådär kan jag väl säga att jag Martin inte stämmer in på någon av punkterna... med undantag av sista, möjligen, men det kan jag ha överseende med.

Anyway, det var inte det jag tänkte säga, det jag tänkte prata om var sakerna som inte stod med på listan, det som jag vill ha ut av en kille. Jag menar, jag har kanske inte gått ut med bisarra mängde killar, men jag har gått ut med jäkligt mycket olika killar, och på så sätt har jag hunnit med det mesta, åtminstone en gång. Om inte annat jag kompisar som har det.

Hur som helst, av alla de här killarna - de bra, de dåliga, de romantiska, kräken - så är det en grej som jag faktiskt aldrig varit med om. 'Til now, that is. En sorts komplimang har jag aldrig fått höra innan, och då har jag ändå fått höra alla klassikerna: "du vet väl att du har väldigt fina ögon?", "snygg rumpa", "dina bröst är perfekta som de" - osv... Trusting them, så har jag en karriär som modell vilken sekund som helst, men å andra sidan är det väl sånt man har pojkvänner till - att få känna sig snygg.

Men Martin är den enda killen som faktiskt gett mig komplimanger för mina kläder. Och jag har inte... riktigt tänkt på det innan, kanske lite när jag haft nya kläder, men det är faktiskt något man vill att folk ska göra, speciellt ens pojkvän. Visst, jag kan ha fått höra "ny tröja?" någon gång förut, och då såklart en pliktskyldig komplimang, men det är aldrig någon som bara sagt "jaha, menar du tröjan du hade i fredags? Ja, den var snygg!", "gud, vad sexig du är i det där linnet" eller "du passar i den där frisyren" (vilket för övrigt måste vara den bästa komplimangen som finns när man valt kläder, liksom 1, man ser bra ut i det, och 2, man har bra smak som väljer ut det). Av alla komplimanger jag fått innan, så hör de inte dit.

Vilket ju gör att jag är såå glad som får höra sånt nu, för jag blir glad! Och jag gillar att veta när jag klär mig snyggt, för jag gillar att klä mig snyggt, och jag gillar kläder. Och jag vet att Martin (och killar i allmänhet) inte är dödsintresserad av kläder, men jag tycker ändå att killar borde kunna lägga märke till när man har något nytt eller något snyggt på sig - det är inte så svårt! Plus att det ju gör det betydligt lättare att välja kläder att ha på sig när man vill vara snygg om man vet vad ens pojkvän gillar att man har... (And once again: det är en komplimang som alltid funkar)

Jag kan säkert komma på fler egenskaper som jag vill se och inte se på killar här i världen, men de får vänta till någon annan gång... Som avslutning kan jag ju dra skräckexemplet på vad man inte ska säga till en tjej när hon berättar att hon bytt frisyr, i det här exemplet hade killen i fråga inte sett frisyren utan hörde talas om den via telefon, och det handlade om uppsatt, tuperat hår (som jag ser skitbra ut i, fyi): "jag vet inte. En tjej i min klass har det, och det är skitfult. Så jag tror inte det är så snyggt på dig". Om sista meningen varit "men du är säkert snygg i det" hade han kanske fått godkänt, men det där är ett definitivt IG- i komplimangskunskap!

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Ingenting, för jag har inte gjort ett piss idag! Nellie bestämde sig för att hon ska kallas mig Ellsie (det eller Pellsie, vad väljer man?), och jag köpte en ny hund på Popomundo (en beagle, som heter Devil så nu har Zizou the chihuahua en polare).

Dagens -_-
Martin är på västkusten.

Dagens XD
"Vad lyssnar du på?"
"Jag lyssnar på tangentbordet."
"Jaha, sjunger det fint?"
- BestOfHoggy.info.se

Inga kommentarer: