torsdag 28 september 2006

Mama, but weer all crazyee now

"Jag tror ingen i den här familjen är riktigt klok" konstaterade min mamma förut, och jag tror faktiskt hon hade rätt.

Allt började med att min brorsa skulle iväg på fotbollsträning, och hade lämnat huset. Plötsligt kom han springande tillbaka igen och skrek något om att han glömt sina shorts.

- Inte konstigt jag glömt dem när de inte är här! kom han upprört fram till efter att ha letat runt lite i grovköket.

Samtidigt började Mamma kommunciera med de som satt i en bil ute på gatan och väntade på min brorsa:

- Det ligger något i brevlådan, sa hon av någon anledning.

- Dina shorts ligger i brevlådan! förklarade jag för Acksäll, och tyckte att jag var skitrolig.

Mamma insåg att shortsgrejen kanske var ett problem, och plötsligt började hon också leta runt. Efter ett tag hittade de dem:

- Här är de ju! utbrast Acksäll. Du kan ju inte ha värsta täckbyxorna över dem, hur ska jag då hitta dem?

- Nej, så kan vi inte ha det, sa Mamma, och så kom de tillbaka ut i hallen.

Av någon anledning frågar någon vad som ligger i brevlådan, jag minns inte vem, men Acksäll svarar:

- Det ligger en tjuga i brevlådan!

- Gör det? undrar Mamma.

- Jaa, säger Acksäll ironiskt, och får sedan en skitkul idé: det var brevbärare som la den där, han hade vunnit på hästar!

Mamma och jag bröt ihop av skratt, och hon konstaterade att vi inte är kloka någonstans. Sen försvann Acksäll iväg på träning och jag och Mamma åkte och handlade - en alltid lika kul upplevelse.

That's enough of that shit.

Dagens <3
Min väska, Collision Course och Animal Planet. Alltid bäst.

Dagens >_<
Jag har missat halva Animal Police-"maratonet"... igen!

Inga kommentarer: