måndag 4 september 2006

För min tjej och jag har eget språk

Linnea och jag var på väg hem från skolan idag, pratandes om mat såklart, när vi kom in på ämnet keso. Det började som en diskussion om huruvida man kunde ha både keso och grekisk yoghurt i couscous eller om man var tvungen att välja, men ganska snart utbrast Linnea "keso är så gott!" och jag var ju tvungen att hålla med: att bara äta keso äger.

Vidare fortsatte hon med ett "jag fattar inte hur man inte kan gilla keso", och självklart var jag tvungen att påpeka att jag varit ihop med en kille som inte tyckt om keso (ni kan ju gissa vem det var). Linnea blev självklart sjukt upprörd över det här, jag tror hennes exakta ord var "va!? Hur kunde du vara ihop med någon som inte gillar keso! Alltså, jag har tre krav på en kille: han ska vara snäll, ha fina händer, och han ska tycka om keso!". Jag påpekade att när det gällde den här killen var nog hans ogillande mot keso faktiskt hans bästa egenskap, och då kom vi såklart in på ex.

Linnea, som då är bästa kompis med Linda i min klass, berättade om en kille som hon varit ihop med en gång som varit raggare ("jag har också varit tillsammans med en orch"), och som uppenbarligen varit helt skum. Han hade börjat kalla henne massa konstiga namn - Hjärtegull t ex - och när hon bad honom sluta sa han att "det är så här jag är, om du inte kan acceptera det är det ditt problem". Sen blev han förvånad när det tog slut, och självklart jätteledsen. Men tja, jag förstår henne, uppenbarligen köpte han allt som hon ville ha, gick hon i en affär och såg en skiva och sa "den ska jag köpa när jag har pengar" kunde hon vara säker på att han hade köpt den till henne nästa vecka... varje gång! Inte ens jag skulle orkat med honom (dessutom hette han Ronny och var kompis med en som hette Ragge, hur tydligt kan budskapet bli?).

Hur som helst konstaterade vi att hon nog helst av allt skulle vilja ha en kk, och sen skulle det vara lugnt för hennes del. Det intressanta är att jag snackade med Linda imorse - då var det om hon någonsin varit ihop med en kille som kommit ihåg när de blev ihop och kommit ihåg det x antal månader senare och huruvida det var viktigt eller inte (nej, det hade hon inte, hon kom inte ihåg det själv, men första månaden, första halvåret, och varje år var typ viktigt) - och hon sa att hon lätt tröttnade på förhållanden, för helt plötsligt hade man lärt känna en person och vad fanns det kvar? Ingenting.

Och sen sa Linnea samma sak och jag undrade om de är kompisar för att de tycker samma sak eller tycker samma sak för att de är kompisar. I vilket fall som helst så är jag absolut inte sån, framför allt inte just nu, men jag blir alltid kär i folk som jag egentligen borde vara one-night-stand med. Vilket ju inte alltid är en helt optimal grej, kanske.

Martin bevisade förrsten återigen varför han är bättre än alla andra mina ex när han SMSade mig sent igår och bad om förlåtelse för att han dissat mig eftersom han suttit och jobbat med en rapport i flera timmar. Och sen la han till "även om det är en dålig förklaring", och jag trodde jag läste fel eller nåt, sen när erkänner killar sånt!? Det har nog aldrig hänt innan.

Ja, och så läste jag Jojjes flickväns blogg lite snabbt förresten, och han verkar inte ha ändrat sig sen vi var ihop. Eller ja, det stod väl inte rakt ut, men jag läste lite mellan raderna, och det är samma grej: kommer inte alltid när han säger det, verkar inte så intresserad som han ska, och sånt där som gör tjejer paranoida.

På något vis känns det som en seger.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Vi hade fotografisk bild idag och fixade negativ. Det var fett kul, och trots smått paranoida teorier från min sida blev varken filmen eller mina kläder förstörda! Istället var det Mickes film som sket sig och blev helt svart, attans också.

Dagens -_-
Idrott suger, och ett tag trodde jag att tappat min bh på bussen. Det hade jag inte, thank God for that, utan den låg i trädgården. Aja.

Dagens XD
"Vet ni vad jag har upptäckt?!
Det är proppfullt med hp-fans här xD"
- Linnea Riddle fick plötsligt en insikt

2 kommentarer:

Anonym sa...

hur tappar man en bh på bussen? :O

jag gillar din blogg :D

Ell sa...

Tja, man misstänker att kassen välter och att nämnda bh faller ur. :S

Tack. Vet jag vem du är?