tisdag 19 september 2006

I think we're going somewhere, we're on to something good here...

Martin ringde mig förut. Förutom att det i sig är en sensation, eftersom han aldrig ringer, så var det han sa nästan ännu bättre:

- Hej, alltså, Felix ringde förut, och han ville att vi skulle hänga med ut och äta med honom och Magnus på fredag, så jag tänkte höra vad du tyckte om det. Och jag tänkte att jag skulle ringa istället för att SMSa, för det är så opersonligt.

Ni hör ju själva, det är ju ett jäkla mirakel som har skett här! Det här motbevisar ju alla gamla fördomar om att killar aldrig lär sig något, och det ifrågasätter ju alla gamla könsstereotyper och... okej, jag börjar kanske överdriva, men jag blev sjukt förvånad över att han insett att man kanske ska ringa om vissa saker, och därför kan han ha fått för sig att jag dissade honom. Äh, det kan han ha, han får inte börja ta mig för givet nu igen.

”Inte vet jag! Det verkar som om ni har samma griller allihop om att få en Indiana Jones i huset som ändå sätter in allting i diskmaskinen. Man får uppfostra dem!”
- Ur På spaning med Bridget Jones

Det där citatet måste väl påstås stämma ganska bra just nu. Men nu ska jag sluta dissa Martin, tror jag, ärligt talat har jag rätt dåligt samvete för en grej som hände i lördags: han låg och sov i min säng, och jag passade på att fota honom (han vägrar liksom låta mig fota honom annars, så det var ända sättet!), och senare bestämde jag mig för att visa bilderna. "Men uusch, ta bort dem!" klagar Martin, så jag gjorde det... bara att nästa bild råkade vara en, om än otydlig, bild på mig där jag kysser mitt ex. Vilket jag inte märkte först heller, utan Martin kommenterade bilden (det syns inte att det är jag, för jag är vänd bort från kamera, men eftersom vi stod i min dörr, så...), något om att det var typ Vanda eller vad det var... men det var uppenbart att han visste att det inte var hon på bilden. "Det är inte Vanda" var min enda kommentar, och sen klickade jag bort bilden.

Ooops.

Vi kan väl säga att det där är en av de grejer som gör att jag nog ska försöka vara snäll mot honom ett tag framför, för jag vet att han hatar när jag pratar om mina ex, och det där... well, jag är glad att han inte typ dumpade mig rakt av, jag hade blivit skitsur om jag varit han.

Och det här som skulle bli en kort blogg om min nya insikt. Aja, behövde få det där ur mig, och nu kan ni ju typ hata mig eller nåt.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
Popomundo är så sjukt kul! ^^

Dagens -_-
Det går för lite Animal PoliceAnimal Planet tycker jag. Och så måste jag läsa Dvärgen och det är inte skitkul det heller...

2 kommentarer:

M sa...

Har inte så mycket kommentarer om sjävla bloggen, bra att Martin lär sig, och du lär dig! Så kan ni båda lära er och bli The Super Couple! Ja, eller nåt.

Det jag tänkte mest på var låtcitatet du hade som rubrik, från Relient K. Jag såg det, och blev så glad! Hade vaknat idag och varit lite sådär meh/halv-deppig. Vädret suger, jag ska jobba idag, söka jobb är tråkigt osv. Men så läste jag det och kom ihåg låten och blev på bra humör! Så nu sitter jag och lyssnar på låten och känner att allt bara kan bli bättre =)

Ell sa...

Haha, yes, det är klart vi ska. ;)

Jag är så bra, utan att ens mena det! :D Fast jag kanske ska lyssna på den låten ändå, det var typ hundra år sen jag gjorde det sist...