tisdag 3 oktober 2006

Theese boots are made for walking

Som vanligt händer ingenting i mitt liv, jag tillbringar den mesta tiden framför Animal Planet och om jag någon gång får en stund över måste jag plugga. Call me pathetic, men jag är ändå rätt nöjd med mitt liv. Helgerna brukar innebär lite mer action, så...

Som den här helgen! Den började nästan perfekt med ett underbart avsnitt av Croc Diaries, Terri blev stylad för att bli proffesionellt fotad, och med allt smink och stylat hår... hah, man trodde såklart inte det var hon. Sen ett långt stycke med Bindi på slutet, och hon är ju bara bäst. "This is a bird, and it's not related to the wombat", "we have trained this turtle not to be afraid of kids, but you can't go in here and feed it, and do you know why? Because it's my zoo, and one day I'm gonna run it". Hon är min idol.

Sen dök Martin upp, och några timmar senare såg vi den äntligen. The one, the only, the motherfuckin'... Snakes on a plane. Och oh my God, vilken film, den var helt otrolig. Så fort jag får tid över ska jag skriva ihop en recension av den, men så länge låter vi en sak vara sagd: den äger. Det är svårt att slå en film som handlar om snakes... on a plane, och med Samuel L Motherfuckin' Jackson i huvudrollen? Wow...

Resten av helgen var mer "normal", vi såg en massa på TV, jag tvingade Martin att se Collision Course (som jag inte nämnt här än, men den är grym. Ska skriva blogg på den snart, och dessutom kan man läsa min recension på HE också...), och fick honom att erkänna att den var bra. ÄGD, typ. Sen blev det Kingdom Hearts hela söndagen, och pga busskrångel sov han natten till måndag också. Mysigt, som man säger.

Dagens bästa happening var att Mamma payade ett par stövlar till mig som jag spanat in på Din Sko. Eller snarare så gick jag runt i Täby Centrum igår på lunchen och letade lite, och sen hittade jag två par som jag valde mellan, och de här blev det. Dessutom var de billiga, strax under 600 (jämfört med flera andra jag kollade på som gick på typ 1200), så bara fördelar... nästan iaf, det är ju läder och grejer, så de kommande dagarna kommer jag hört Bindi säga "and we don't want them to be turned into boots, bag or belts" varje gång jag tar på dem (eller Steve, då, det var han som sa det från början, och skit samma att det var om ormar, you get the picture, va?). Jag ska kompensera för det någon gång, jag lovar, men de är ju så snygga (och kolla klacken!)...

Så, bortsett från lite dåligt samvete för världens djur och så, så har den här dagen gått bra, ingen stress, arbeten gjorda som de ska, och typ "I don't need a job, I don't need my parents, I've got great boots"-boots i allmänhet. Dagen kunde varit sämre.

That's enough of that shit.

Dagens <3
Booots, såklart! :P

Dagens >_<
Jag hatar att läder är så snyggt. Fuck ytligheten.

Dagens :D
Long way down med Nick Hornby, han är verkligen en av mina favoritförfattare!

Dagens ^^
Min svenskalärare imponerades över den snygga dialogen jag skrev i svenska, så jag börjar seriöst tro att just dialoger är något jag är jäkligt bra på.

Dagens <:)
Lillasyster fyller fjortis idag! ^^

5 kommentarer:

Chriss sa...

Mäh! Snart har ni väl spelat om oss i Kingdom hearts! :(

Yay för boots! ^^

Ell sa...

Nää, det kommer vi nog inte klara! :P

:D :D :D

Anonym sa...

Boots! ^^ De var supersnygga! :p

Jag ska låna Long way down! Har ju velat läsa den i evigheter. :p

Ell sa...

Tack! ^^

Ja, det måste du. Den är the shit just nu! :P

Anonym sa...

Yay! ^^ Då kommer jag och lånar den av dig! :p