fredag 30 september 2005

Persson vs Reinfeldt

I det här inlägget hade jag tänkt propagera för knark, porr, alkohol samt Ebba von Sydow. Nej, jag skojar bara, jag tänkte inte propagera för något alls. Inte för att jag är emot alkohol. Eller knark. Eller alltså, knark har ju fördelar ibland. Porr är jag bara emot när det är förnedrande. Fast den dagen jag börjar propagera för Ebba von Sydow måste ni lova att skjuta skallen av mig!

Just nu ligger jag ihopkrupen under mitt skrivbord med fyra kuddar och min bärbara dator. Det är rätt mysigt. Om ni undrar varför så är det för att elementet bor här, och tyckte det behövde sällskap. Eller egentligen fryser jag, och jag ska ut snart, så jag vill inte sätta på mig en tröja.

I tisdags på teaterkunskapen fick vi agera lite. Jag och Sandra fick spela mot varandra. Vi läste En midsommarnattsdröm, och jag fick vara Hermia. Hon var Lysander, och vår lärare - Hjalmar - hade jättekul. Han envisades med att lägga in massa förbättringar hela tiden, t ex fick jag stortjuta ett tag, och sen var vi tvungna att pussa varandra också. Så vi ha dragit massa skämt om mitt och Sandras förhållande hela veckan. :P

Idag på dramat fick vi lära oss att teaterslåss. Det var jättekul! I slutet av lektionen skulle vi sätta ihop en liten pjäs och visa vad vi hade lärt oss, och jag och Zackrid gjorde något helt stört där han spelade Göran Persson och han Fredrik Reinfeldt. Politiken i praktiken hette stycket, och det handlade om hur Persson spöade Reinfeldt och drog dåliga skämt (hallå, det är Zackrid!). Fett kul med citat som "hur gör man med en moderat? Man tar dem i höger öra", och liknande skitdåligt. Slutet var bäst, när Zackrid konstaterade att "hur ska du kunna vinna valet, om du inte kan slå mig nu".

Dessutom hade vi ljudeffekter. Persson fick Snuten i Hollywood, och Reinfeldt Pirates of the Caribbean. När de började slåss spelades Freestyler. Alltihop gjort med min mobil. Teknikens under. Så jäkla bra.

Om tio minuter måste jag gå till tåget, för jag ska se Kalle & Chokladfabriken med Musikski. Okej, det har blivit en hel del bio på senaste tiden, och jag har sett filmen förut, men den tål att ses om, och dessutom har jag knappast något bättre för mig. Förutom att vara sjuk.

Faktum är att det är min tur nu. Hela den övriga familjen har varit sjuk hittills, så det är bara jag kvar. Och jag börjar känna mig lite dålig. Fast jag har inte tid att vara sjuk nu, det får vänta tills på... onsdag. Typ.

Jag kommer säkert bli sjuk lagom till På Färde i år också. Det skulle inte förvåna mig ett dugg, faktiskt. Min kropp har insett hur mycket stryk den skulle få på ett lajv, så den ser till att jag blir sjuk och inte kan gå. Fett taskigt! Jag vill ju dit och ragga på trixare! Men näe, det får jag inte, för min kropp tycker inte det. Schysst, liksom.

(Det som står ovan skrev jag för flera timmar sen, men glömde visst att publicera. Så jag gör det nu istället, 00.55 dagen efter. Fast det står inte det i tiden, men det skiter jag i.)

Over and out.

Inga kommentarer: