torsdag 8 september 2005

Frukt

Alltså, jag kom på det idag. En tjej i min klass, hon är verkligen en övermogen papaya! Det är inget illa menat, hon är jättesnäll och så, men faktum kvarstår: hon är en övermogen papaya. Det har något med hennes personlighet att göra, fast jag tror inte att jag kan förklara exakt vad jag menar här. Ni får fråga IRL någon gång.

Så nu sitter jag här och undrar vad alla andra är för några frukter. Jojje är för tillfället en sån där riktigt sur citron... eller nej, han är en sån där äcklig clementin, förresten, för de är oranga och orange är en mkt gay färg (Mye sa det idag: "Ellen, jag har en väldigt gay klädsel idag!"). Precis.

Svedski är en melon. ;) Eller kanske en mango/papaya som just blir nermald i en sån där Loka-flaska. Nej, det passar inte riktigt. Hon är någon mjuk frukt. Där har vi det: en persika! Linda är en alldeles mogen persika! ^^

Musikski är en aggressiv och häftig frukt. Typ som physalis, jag tycker de är häftiga och aggressiva. Dessutom är de släkt med potatisar, och Musikski är ju väldigt lat av sig. Musikski är en physalisfrukt.

Tiriq är en vindruva. Eller snarare en klase vindruvor. Såna där lila eller vad man nu säger att de har för färg, inte de gröna! Det känns som en viktig detalj det där, så jag var bara tvungen att påpeka det.

Chriss är en... ja, vad är Chriss? Något grönt, typ... jag vet inte, antagligen något hon inte är allergisk mot. Vilket utesluter typ alla gröna frukter, tack för det hörru! Vad finns det kvar nu? Gröna bananer? Skulle inte tro det.

Nej, Chriss är något sött. Hon är nog en grön vindruva! Och inte en klase, utan en liten söt vindruva (en som kommer att sluta som ett av russinen i marabou Frukt & Mandel-chokladen!). Utan kärnor. Tror jag. Jag måste tänka. Nej, den har nog kärnor när jag tänker på det. Det är lite småfarligt, och det är ju Chriss!

Zackrid är något flummigt. Typ ett granatäpple. Det känns i alla fall inte särskilt seriöst, jag får upp massa bilder av äpplen som självmordsbombar och grejer. Och ni kan ju gissa hur det ser ut. (Ledtråd: inte särskilt seriöst!)

Robin, då? Han är en... hmm, det var lite svårt. Finns det några datornördsfrukter? Nej, tänkte väl det. Men få se... han är en kiwi! Jag kan lätt tänka mig en kiwi-Robin som springer omkring och åker moppe. Lätt.

Wombat? Den här lär ju vara grymt svår. Eller inte, han är en cashewnöt kom jag just på. Eller en ananas. Svårt val det där, cashewnöt eller ananas. Det går ju inte precis att blanda. Jag ska diskutera med Zackrid, återkommer till det snart.

Vad jag är vet jag inte. Jag hoppas att jag är en nektarin, då skulle jag bli glad. ^^ Eller ett amerikanskt blåbär, för de verkar vara ganska så manliga. Eller en limefrukt, kanske? Jag har alltid tyckt att lime är en fantastiskt cool frukt.

En kakaoböna, kanske? Lite motsägelsefullt iofs, eftersom jag typ är vit som snö (ful snö, sån där med mycket avgaser och hundpiss på), men jag gillar choklad väldigt mycket.

Aja, Zackrid svarade att jag var en bonde när jag frågade, men det är ingen frukt (det är en grönsak), så honom skiter vi i. Musikski tyckte att jag var en citrusfrukt (inte citron!). Så de tär vad mina vänner tycker. Själv känner jag mig mest som en amerikansk nektarin. Som inte är fet.

Wombat är en skitstor cashewnöt har vi nu bestämt oss för. En tysk cashewnöt, la jag just till. Han känns lite tysk cashew hela han, så det passar nog rätt bra. Fille är en jordgubbe, om någon skulle bry sig, Thomas är ett riktigt blåbär. ^^

Over and out.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är som... en klase vindruvor?

Svedski sa...

Persikor är goda^_^