fredag 14 oktober 2005

Jättedödssjuk

Igår skrev jag en lång text som jag tänkte lägga ut här, med titeln "Jag måste flytta hemifrån", men det tänker jag inte göra längre. För när jag satt och skrev (och grät) dök min mamma upp, och sen låg jag och grät hos henne och pratade och så helt plötsligt kände jag att jag inte behövde lägga ut den längre.

Jag har iaf varit jättesjuk nu, och det är därför jag inte orkat uppdatera på ett tag. På nästan två veckor faktiskt, och det är så länge jag varit sjuk. Och inte har jag gått i skolan heller, så jag kommer ha massor att ta igen. Tio skoldagar missade, liksom. Dessutom vet jag inte om jag anmält att jag varit sjuk heller.

Så, här kommer en lista med fördelarna med att vara sjuk länge:
  • Du lär dig dagordningen på Disney Channel utantill
  • Man får sova hur länge man vill
  • Det gör inget om man tycker synd om sig själv, för det är synd om en!
  • Det är okej att dricka cola på vardagar
  • Det är okej att bara vilja äta vissa grejer
  • Folk blir inte jätteupprörda om man inte orkar duscha varenda dag
  • Småsyskonen är plötsligt väldigt självuppoffrande
  • Man kan se flera avsnitt av Skilda världar i rad
  • Helt plötsligt följer man tre serier man aldrig sett förut
  • Kim Possible
  • Inget skolarbete
  • Folk ringer och tycker synd om en
  • Man får choklad av folk som tycker synd om en

Här kommer en lista med nackdelarna att vara sjuk:

  • Det är tråkigt
  • När man kommer tillbaka till skolan, har alla glömt hur man ser ut
  • Man missar massvis med roliga saker
  • När man kommer tillbaka till skolan, har man hur mycket som helst att ta igen
  • Man snyter sig hela tiden
  • De väldigt okända hostmusklerna ger sig till känna, och upplyser en om hur ont det gör när de inte är vältränade
  • Man hostar hela tiden (se föregående punk)
  • Feber är jobbigt
  • Under vissa timmar av dygnet går det helt enkelt inget bra på TV
  • På två veckor hinner vädret förändras drastiskt
  • Familjen börjar hata en
  • Det är obehagligt att vakna
  • Det är obehagligt att somna
  • Om jag inte är frisk på måndag begår jag självmord.

Ja, så har jag det just nu!

Over and out.

1 kommentar:

Svedski sa...

Stackars lilla flicka... *ger anabola för hostmusklerna*