söndag 1 november 2015

Releasefest Svenska Spöken

Ingen har väl missat att en novell jag skrivit är med i en antologi? Eller? Vad vet jag, det går så bra för alla mina noveller (eller inte ...) att ni kanske tappar bort er helt. Hur som helst var det releasefest för den antologin i helgen, nere i Skåne, så jag passade på att ta en weekendresa hit och hänga med Chriss!


Det började med lite signering då några av oss tjugo författare var där och skrev på de ex som stackars intet ont anande besökare på SF-bokhandeln i Malmö köpte. Det var kul! Min signatur var nog fulast av alla som var där, men någon ska ju vara sämst också, så jag bjuder på den.


Sen när butiken stängde var det lite releasefest för oss som tagit oss dit. Förutom gänget på Andra Världar träffade jag Charlotte Cederlund, Natalie Sjögren, Martin Wisell och Camilla Linde ... jag hoppas fan inte jag glömde någon nu, men jag är ju sämst på namn såattehh känn er inte kränkta ifall that happened. Det var nice iaf! Jag var den enda som hade med mig en +1 i form av min ständiga vapendragare Chriss, men releasefestn00b som jag är med ca noll lokalkännedom om Malmö var det ju nice att ha någon expert med sig.


Igår var det ju Halloween på riktigt, så Chriss och jag spenderade först dagen med att see Outlander (mer nice än jag förväntat mig), sedan hade vi självklart skräckfilmsmaraton och väntade tills klockan slog midnatt då det äntligen var dags att börja skriva på årets NaNo-berättelse. Mmmm, älskar verkligen 31 oktober, allting bra händer verkligen då.

Hittills har jag skrivit 2k på NaNo, vilket - eftersom jag satsar på 80k i slutändan - är mindre än vad dagens kvot bör vara. Satsar på att köra dagens första 5k day idag och kanske en till imorgon, sen tror jag att jag kommer ha ett bra försprång för resten av månaden.

True story.

2 kommentarer:

Elin sa...

Verkar finnas en ny bok för mig att införskaffa ;) Grattis om jag inte sagt det förut :) Jag började själv på en novell till den antologin men life happened och jag blev inte klar i tid :/

Vill egentligen vara med i Nano i år. Det gick sjukt dåligt i fjol så jag ville ha lite revansch för mig själv. Men november är överlag en väldigt dålig månad för mig när det gäller att lägga extra tid på något för den där extra tiden verkar inte finnas för mig i november. Typ september hade varit bättre xD Men jag kommer nog försöka skriva 50k i november ändå. Men sådär privat så jag slipper ha den där statistiken stickande i ögonen.

Och visst är Malmö nice?! :D

Ell sa...

Yees, do it! :D Och tack! Känns väldigt kul att äntligen ha sitt namn i en bok. ˆˆ

Åh, men du kan ju fortfarande hänga lite i NaNo-tråden på Mugglis och bli peppad om du vill. :D Det finns ju också Camp NaNo i juli och april om de månaderna fungerar bättre för dig. Men det är något speciellt med att skriva när alla andra gör det i november!

Malmö är inte lika bra som Stockholm, men det är Sveriges näst bästa stad får jag nog säga! Femhundra miljarder gånger bättre än Göteborg ...