söndag 22 november 2015

Master of Vuxenhet ... näe, jag menar Science

Fan, vad mycket vuxenpoäng jag tagit de senaste veckorna! Det är helt sjukt. Synd att man inte kan använda vuxenpoäng till någonting, typ nya liv i Candy Crush, för då hade mitt liv varit så mycket enklare nu. Ärligt talat oklart varför man ska ta massa vuxenpoäng när de inte har någon praktisk användning alls.

Nej, men okej, till att börja med:



Och ni ba WOOW WOOAAAH SÅ SJUKT VUXET SHIIIT. Eller? Det känns som att allt som har med skola att göra är ganska ovuxet, men å andra sidan betyder det här ju att jag är klar med skolan och redo att ge mig ut i arbetslivet, så det BORDE ge fett med vuxenpoäng. Minst typ 300 stycken.

Antar att det här officiellt gör mig till en underbetald, överutbildad museiarbetare. WHOOOOP WHOOOP. Apropå det insåg jag att iom att Naturhistoriska är en myndighet (som sorterar under Kulturdepartementet ...?) så är jag tekniskt sett en statstjänsteman! Här har jag alltså varit statligt anställd i två år och ingen har sagt något!? Rimligt.

Men det var inte allt, nähej, jag fortsatte på min kampanj genom vuxenvärlden och la om mitt bolån. Alltså, det är väl typ bara pensionsspara och amortera som är vuxnare än det, va? Trodde det skulle vara skitsvårt men loggade bara in på internetbanken och valde hur mkt jag ville betala i en scrollista. Skitenkelt.

Eftersom jag tog lån när jag flyttar 2011 och visste att jag skulle plugga i fyra år till så tog jag mitt lån på 5 år och landade på en ränta på 5,09% Det var väl helt ok då men det är helt galet högt nu, så nu la jag om till under 2% och suddenly betalar jag 2000 kronor mindre i månaden för mitt boende!?!?!?!?!? Haha satt fan och skrek högt när jag insåg det. Tar bort så jävla mycket av den pengastress jag haft på senaste tiden också, det är så gött.

Med tanke på vilket flyt jag haft så tog jag mig an min elräkning också. Lärde mig skillnaden på elhandelskostnad och elnätskostnad och bytte sedan elbolag med förhoppningen om att det ska bli iaf lite billigare med elräkningen i framtiden.

OJ OJ OJ TRE VUXNA SAKER I RAD, DET ÄR FANIMIG ETT HATTRICK I VUXENHET. Är verkligen vuxenlivets Zlatan eller något.


Nej, men, nu har jag inte tid att sitta här och blogga. Ska pensionsspara och titta på På Spåret eller nåt.

True story.

Inga kommentarer: