måndag 30 november 2015

Kaffet kan svika, men orden gör det inte

Dör trötthetsdöden. Har gjort alldeles för mycket idag och gått alldeles för mycket, men vafan ... fick ta en akuttripp till IKEA eftersom min kaffepress begick seppuku igår och det gick inte särskilt bra att brygga kaffe utan bryggare imorse. :(

Meeen, trots det har jag skrivit det sista på årets NaNo och kan officiellt claima titeln som:


Det har inte varit mitt bästa NaNo-år, för efter att jag nådde 50k (efter halva månaden) kändes det mer och mer segt att skriva. Det som skulle bli skräck blev inte särskilt läskigt och jag hade ingen riktig koll på vart ploten var på väg. Jag tycker att jag lyckades lösa allt på ett bra sätt dock, utan att bli överdrivet melodramatisk, vilket annars brukar vara mitt problem när jag måste improvisera ett sätt att störta ondskan.


Ändå har det inte varit mitt sämsta år heller, med 80k ord skrivna och extremt lite dialog som baserats på pop cultural references. Nog för att jag älskar såna, men ibland måste man ju utmana sig själv till att göra någonting nytt, och det tycker jag ändå att gjort i år. Heja mig!

Resten av manuset? Tja, det fixar jag när jag redigerar det.

True story.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Bra jobbat! :D *\0/* Haha, japp, man kan alltid fixa till allt i redigeringen ;)

Ell sa...

Tack! Och ja, det är fan så jag approachar allt mitt skrivande ... X)