söndag 8 november 2015

Review: Horn

Horn Horn by Joe Hill
My rating: 5 of 5 stars

Trots att jag läst baksidestexten och sett titeln var det inte förrän jag började läsa som jag insåg att "AHAAA, den handlar verkligen om en snubbe som vaknar upp med horn på huvudet". Är visst en idiot. Jag vet inte, jag kanske trodde det var en metafor eller nåt.

Jag gillade den här boken väldigt mycket, men jag var inte 100% såld på slutet. Jag ville att alla skulle veta vad det jävla aset Lee gjort. Att dö var inte straff nog!! Men slutet vi fick var i alla fall inte skitdåligt eller något, så jag kände inte att jag behövde ta bort en stjärna eller så.

Som med de flesta böcker hade jag störst problem med de kvinnliga karaktärerna (några fler såna kanske?) och i det här fallet hur den behandlade gaymän (mest som ett skämt ... åtminstone i början) och senare cross-dressing. Huvudpersonen iklär sig en kjol av plotrelaterade anledningar och sättet som andra karaktärer reagerade på det var väldigt mycket "låt oss skratta åt mannen i klänning" ... vilket inte är den bästa plot devicen att inkludera.

Men förutom det tyckte jag den var fantastisk. Kanske inte jätteläskig, men svår att lägga ifrån sig, speciellt mot slutet. Och det var inte ens på grund av det "stora" mysteriet, aka varför han fick horn, för den biten glömde jag helt bort större delen av boken. Resten av handlingen fungerade så bra på egen hand.

View all my reviews

True story.

Inga kommentarer: