tisdag 3 november 2015

Oktober i bilder

Halloweenmånaden, eh, jag menar oktober, är över. Det har varit en bra månad som tyvärr varit extremt jävla smärtfylld på slutet. Det är visst sånt man får leva med när man är dum nog att bryta fotleden på en lekplats. Suck.


Okej, så jag gick fortfarande på kryckor i början av månaden, men tror ni det hindrade mig från att sparka på varenda löv på bilden? Nej.


Städade min lilla problematic faves bur. Han var mer intresserad av kameran.


Vanda och Malin firade födelsedag och bjöd på en supergullig tårta!


Hösten var aggressivt vacker och kall och jag älskade det.


Jag såg fucking norrsken för första gången och efter det visste jag att allt skulle bli bra igen.


Norrskenet worked its magic och gav mig en pumpalatte, på mitt tredje försök!


Vaknade till den brutalaste dimman på länge.


Gick på en promenad till den lokala djurkyrkogården, som man gör.


Hittade den mest creepy av gravar. Skulle nästan gissat att det var med flit, om man då bortser från att boken Jurtjyrkogården inte kom ut förrän på 80-talet.


Var på sjukhuset och opererades! It was the best of times, it was the worst of times.


HADE PÅ MIG JEANS FÖR FÖRSTA GÅNGEN PÅ HUNDRA ÅR. Fucking fantastiskt.


Påbörjade projekt höstbalkong. Det lär vara avslutat lagom till vintern.


Återvände till brottsplatsen med ett viktigt meddelande till allmänheten.


Gjorde hemliga saker med mitt supersecret boyband.


Fortsatte projekt höstbalkong. Gjorde ett fint Gandalf-terrarium.


Började på sjukgymnastik. Umgicks lite med Mr Ben Rangel.


Började jobba igen. På vägen dit så jag en docka som hängde uppochner i buskarna. Helt normalt.


Det var höst och jättefint.


Karvade ut en asfin pumpa inför Halloween!


Tänkte lite på Bergman.


Min novell publicerades i senaste numret av Allas ... under fel namn.


Men med en väldigt fin illustration!

Bildkälla: http://chrisstheninjapirate.blogspot.se/
Var på bokrelease!


Avslutade månaden med ett nice skräckfilmsmaraton och asgod mat lagad av Chriss. :D

True story.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Jag ser att du inte lagt upp nån bild på good ol' Tommy H .... Nästan som att du ...... undviker honom ...................

Ell sa...

EXCUSE THE FUCK OUT OF YOU, det här var ett inlägg om oktober och good ol' Tommy H var inte a thing förrän november. Det vore oetiskt att nämna honom innan novemberinlägget!!