måndag 22 december 2008

"Hur ska man kunna sova nu?"

Hmpf. Har försökt posta resultaten i ett quiz jag gjorde om vilken Dumas-karaktär man var. Jag blev Cardinal Richelieu, väldigt charmigt. Men i 1993-filmversionen av The Three Musketeers spelas han iaf av Tim Curry, så det är väl helt okej egentligen. ;P Fast jag vill vara Aramis!

Anyhow, jag läser just The Three Musketeers just nu och den är förvånansvärt bra (jag älskar för övrigt min geniala anledning, dvs att för att få läsa Mannen med järnmasken, som jag älskar filmversionen av, måste jag ju läsa den här innan). Jag ÄLSKAR Alexandre Dumas språk, det är så bra bara. Han pratar hela tiden TILL läsaren, "which we have already mentioned", och refererar till andra literära verk och jämför hans karaktärer med t ex Don Quixote och liknande. Det är exakt så jag vill skriva, och om han skrivit en klassiker så borde jag lätt kunna skriva så också. Att jag dessutom älskar karaktärerna och historien gör ju inte saken sämre.

Det är nice att vara hemma i alla fall. Lisa blev jättearg när jag sa att jag hade andra planer för igår, men de blev inställda så jag kunde umgås med henne hela dagen som hon planerat. Stackars. Och idag hade vi arrmöte inför Expecto Patronum, vilket var aaaasnice för jag har inte träffat Hanna, Martin, Dreaner och alla andra nördar på hur länge som helst! Och vi hade så många bra idéer så det var ett väldigt lyckat arrmöte också. Zackrid SMSade också, PÅ HAIKU, och ville träffas imorgon. Sen SMSade han igen, den här gången ALITTERERAT (allt börjar på samma bokstav), och sköt på det. Det var inte enkelt att få fram sitt budskap då.

Nu ska jag se på TV och kanske spela TV-spel hela kvällen. Disney Channel sänder ju dygnet runt nu.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: