torsdag 25 december 2008

"Are you a man of God, or a man of gold?"

Jag kan ha råkat fylla min dator med musketörfilmer och sitter och tittar på just den här versionen just nu. Okej, så många är det inte, bara tre stycken (den här, 1973-versionen, och Mannen med järnmasken 1998-versionen). Det har gjorts en jävla massa filmatiseringar av Dumas böcker, för den som undrar. Åtminstone två versioner av de jag just nämnt (om inte fyra) och Greven av Monte Christo, och i de gamla filmerna spelade Richard Chamberlain med i typ alla också. Galet! Om den är bra kommer jag ha mycket film att ta mig igenom...

För den som inte märkte det var det i alla fall julafton igår, vilket alltid är trevligt. Speciellt med tanke på traditionerna i min familj: inte bara ska vi se Kalle Anka, Karl-Bertil och Svensson, Svensson, jag och mina syskon ser alltid Ice Age, och hela familjen tittar på julavsnittet av En himla många program (som är ett humorprogram av Galenskaparna After Shave). Jag ser nästan mer fram emot Ice Age än julklapparna... nästan.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: