måndag 15 september 2008

Utmaning, hej!

* Kommentera det här inlägget.
* Jag kommer ge dig en bokstav.
* Kom på 5 fiktiva karaktärer och posta deras namn med kommentar i din blogg.

Jag fick p av Trams. Det blir ju enkelt...

Preacher - Clintans karaktärer i Pale Rider . Eller ja, "preacher my ass", som någon säger. Jag har sett den här filmen en gång, men jag vill verkligen se om den. Dels kommer jag inte ihåg så mycket av den, och dels så var den bra (faktiskt den film som fick in mig på western, tror jag). Och jag är lite kär i bilden. Dessutom finns det ett "Pale Rider"-öl. Ska jag dricka alkohol ska det vara det!

Picard, Jean-Luc - Okej, jag fuskar lite där. Jean-Luc Picard, captain of the starship Enterprise är nog min favoritkapten... fast jag bara sett honon och Kirk. Men han är fantastisk. Och eftersom min favoritkaraktär i Star Trek, Q, är med mest i TNG (säger vi) så blir det ännu bättre, för de är hysteriskt roliga ihop! Picard är en bra man.

Phil of the future - Är namnet på en jättesöt TV-serie på Disney Channel. Och huvudpersonen heter då Phil. Jag vet inte riktigt vad jag ska kommentera mer om den, egentligen är jag mer kär i deras grottmänniska Curtis än i Phil himself, men det börjar på fel bokstav. Iaf så är det en väldigt bra serie och jag vill ha massa coola framtidsprylar som Phil.

Of course, Ping did steal my girl...Pratt, Ernest - Haha! Det här är Richard Dean Anderssons karaktär i den nedlagda TV-serien Legend (aka The Birth of a Legend) som enligt IMDB är en sci-fi western med MacGyver-tema. Jag har inte sett den, men jag kan ju se redan nu att jag kommer älska serien och karaktären, så han får vara med.

Ping - Mulans fejknamn när hon låtsas vara kille, ja! Mulan är en bra film, med ett mycket bra soundtrack. Bland annat "I'll make a man out of you" som är den enda låt som är manligare än Eye of the Tiger, och "True to your heart" som är med i slutet är fantastiska. Plus att Mulan är en bra kvinnlig förebild, eller något. Fast Ping är ett mindre fint namn.

That's enough of that shit.

4 kommentarer:

Chriss sa...

"Ja, du kan heta Ping! Ping var min lekkamrat!"
"Mitt namn är Ping."
"Iofs snodde Ping min..."

Mulan XD <3

Ell sa...

"Of course Ping did steal my girl..."

Du får M!

Anonym sa...

Mulan! :D Såg filmen i söndags för att fördriva tiden. En fin film, men som du skrev. Ping är inte så vackert namn. xD

Ell sa...

Åh jag har inte sett den på jättelänge. :(

Du får C!