tisdag 2 september 2008

Do you have trees like this in your city?

Jag har suttit och funderat på min framtid lite nu. För att en som hänger i chatten ska åka till Australien snart. Anyway, jag upptäckte några nice saker, typ att det inte blir så dyrt att plugga på det universitetet som jag det skulle kunna vara, och jag har tillräckligt höga gymnasiepoäng för att komma in på linjen jag vill gå på! Yay me!

Sen kom jag ihåg varför jag inte tänkt på det här på ett tag: jag måste läsa kemi på komvux för att kunna komma in där. Vilket antagligen är varför jag planerat att bo ett år i Sverige innan jag drar dit. Och för att jobba ihop pengar. Men ÄNDÅ. Jag orkar inte. Men jag måste. Suck.


Anyway, här är min tidsplan för de kommande åren:

1 oktober 2008 - LONDON, BABY (there's no way that's gonna get boring)
~ juni 2009 - hem London
~ juli 2009 - volontärarbeta i Sydafrika två veckor
~ augusti/september 2009 - plugga kemi och jobba (förhoppningsvis bo i lägenhet i Stockholm)
~ augusti 2010 - flytta till Australien och plugga.
~ juni 2013 - klar med studier. Framtiden, här kommer jag!


Okej, så det blir ingen skillnad egentligen, ett år hit eller dit, men som Luke Skywalker säger: "but it's a whole 'nother year". I SVERIGE. Men det är värt det, för jag ska till Australien!

That's enough of that shit.

5 kommentarer:

Chriss sa...

Fan, ska du till Sydafrika och volontärarbeta? Jag hänger fan på.

Ell sa...

Ja, jag ville göra det i somras, men jag hade inte råd! Men nu ska jag jobba, så då kan jag spara ihop pengar till det!

Ell sa...

Och du får gärna hänga på! :D

Chriss sa...

Nice! :D Vad kostar det?

Ell sa...

7500 för två veckor, och sen måste man betala flyg också, så det blir väl typ 10 000 i slutändan.