fredag 12 september 2008

Talk about making my day

Clintan - en riktig manOkej, så Jeremy Irons som stödjer Amnesty är bra. Harrison Ford som sitter i styrelsen för CI ger också jäkligt schysst karma, men as it turns as out, "do you feel lucky punk-"Clint Eastwood är den som vinner den ständigt pågående kampen om vem jag beundrar mest.

Varför? undrar ni såklart.

Jo, på grund av ett simpelt (två, iofs) faktum jag upptäckte igår: han är vegan. Och djurrättsaktivist. Och det här som jag hittade på International Vegetarian Unions hemsida (inget ställe jag hänger på ofta, men ändå) gör saken ännu bättre: "Clint Eastwood was together with Harrison Ford and sir Roger Moore the first american actor to support Brigitte Bardot in her campaign against cruelty to animals".

Den här mycket intressanta faktan gör att Bruce Willis är den enda av mina favoritskådespelare som jag enbart gillar för hans skådespelarinsatser, och inte sidobeundrar för hans åsikter. Aha!

Andra spännande vegetarianer är Samuel L Jackson ("I've had it with this motherfucking meat in this motherfucking quarter pounders!"), Richard Gere, Pamela Andersson, Pierce Brosnan, och större delen av Beatles. Fler kända vegetarianer hittar man här.

Där ser ni - riktiga män äter vegoburgare.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: