lördag 28 mars 2015

20 frågor

Snor hänsynslöst den här listan från Chriss pga är en wannabe och älskar frågor.

1. Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?

Sasuke??? Nån ojobbig, typ My Little Ponies eller nån sitcom. Kanske Almighty Johnsons så man får lite magi med på köpet samtidigt som det är roligt?

2. Vad ville du bli när du blev stor, när du var barn?

Superhjälte eller polis typ???

3. Vilken är din favoritdoft?

Tvättmedel och doften av barrskog en varm sommardag (vilket är weird för jag hatar barrskogar och sommaren. Och att tvätta.).

4. Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?

Typ högt upp på nån annan stenbumling. Gärna på nåt osäkert ställe så att jag kunde trilla ner och krossa jobbiga människor om det behövdes.

5. Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?

Lägger mig och gråter i sängen och hetskollar på Sasuke. Eller möjligen åker jag till nåt jävligt fint ställe med mycket natur och ger mig ut på en sista löprunda bara för att få känna att jag lever typ.

6. Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?

"Motsatta könet."


Jag vet faktiskt inte. Jag tänker att jag skulle ha behandlats ganska annorlunda under min uppväxt så frågan är om jag varit som jag är nu? Hade jag varit medveten om förtryck om jag inte utsatts för det? Hade jag varit fett dryg? Skulle jag ens vara av ett annat kön eller bara uppfattas så av omgivningen?

7. Vilket är ditt favoritverktyg?

Gem. Eller det kanske inte räknas? I så fall en skruvmejsel.

8. Vad gör du om tio år?

Sitter i ett mörkt rum och använder mina GIS-kunskaper för att hitta den optimala platsen för en ny nöjespark och dess bergochdalbanor samtidigt som jag funderar på hur jag ska hinna skriva min nästa bästsäljande bok och träna inför nästa Sasuke när jag kommer hem från jobbet. Man ska ha rimliga mål.

9. Vilken är din bästa danslåt?

Just nu är det Taylor Swift's Shake it off.

10. Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?

Massa snygga kläder och cosplays. Tänker typ lite postapokalyptiskt nördmode.

11. Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?

Hahaha jag vet inte??? Det är en absurd summa. Skulle nog köpa ett slott och skänka resten till välgörenhet.

12. Vad tycker du om ordet hen?

Det är nice.

13. Vilket är ditt bästa recept och varför?

Mitt kladdkakarecept. För jag är grym på det efter att ha gjort det massa gånger. Har även ett nice recept på double chocolate chip cookies, fast det gör jag nästan aldrig.

14. Vad tycker du om köttkonsumtion?

Att det är dåligt och att alla bör undvika det så mycket som de har möjlighet att göra.

15. Är du beroende av något?

Smoothies. Te. Frukost. Sasuke. Att köpa växter på IKEA.

16. Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?

Lars Winnerbäck. Fan vad man har lyssnat på Lars Winnerbäck som tonåring alltså. Då var hans musik typ det djupaste och mest relaterbara som mest existerade.

17. Vad gör dig riktigt förbannad?

Allt. That's my secret captain, I'm always angry.

18. Har du något riktigt bra husmorstips?

Bakpulver + balsamvinäger = löser upp typ allt.

19. Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?

Haha, är en sucker för Halebop-reklamen. Speciellt den där med en snubbe som frågar busschauffören hur man säger "du är min ögonsten" på arabiska. Och lille hesten i V75-reklamen.

20. Är du lik dig nu, som du var när du var barn?

Nej, och det tror jag nog är en bra grej. Jag var ett jobbigt barn. Troligtvis därför jag hatar barn idag.

True story.

2 kommentarer:

Chriss sa...

Men alltså, om jorden skulle gå under om 12 timmar, då har man ju tid att se 4 Sasuke avsnitt (om de är 3 timmar långa), frågan är ju då vilka man skulle se???

Ell sa...

Jag tänker 28, 29, 30, för 29 är bara 2:18 så då hinner man typ göra snacks också, och de avsnitten har ju alla våra favs med på ett eller annat sätt. Skippar man de skumma middagsscenerna i 28 hinner man ju till och med se ett avsnitt Ninja Warrior!