onsdag 27 januari 2010

Work out

Idag var jag och gymmade på mitt gamla gym (som jag gymmat på sen jag var sexton, men dissade eftersom jag tyckte att det var närmare till frescatis gym). Det var så niiice. Jag älskar det gymmet, seriöst!!! Varför? Det ska jag tala om...
  • Det heter Nautilus. För er som inte vet är det kapten Nemos ubåt i En världsomsegling under havet. Awesome. Tyvärr ska de byta namn till Actic...

  • Nautilus-metoden!!! Alla andra gym vill att man utför övningarna 10x3 gånger, dvs man pausar en jäkla massa. Nautilus tycker att det räcker med 8-12 upprepningar, och sen vidare till nästa maskin. Tidssparande!

  • Deras maskiner är awesome. Man slipper dra och ha sig för att ställa in ryggstödet, allt som behövs är att man håller in en spak och så glider det upp. Sjukt nice.

  • Trots att jag inte tränat där på ett halvår så kunde de plocka fram min mapp med träningsdagböckerna i, mkt bra organiserat!
Jag skulle kunna fortsätta, men det där är de viktigaste anledningarna. Slutsats: det är värt en liten omväg för att komma till ett bra gym. Seriöst så har det inte varit såhär roligt att träna på väldigt länge, det tycker jag säger en del.

Sen när jag tittade på när jag sist tränade där (i juni) insåg jag hur vältränad jag var då. Jag klarade betydligt mer tyngder än jag gör nu, och det värsta är att då vägde jag två kilo mindre än vad jag gör nu också. Bra där, Ell! Det förklarar iofs varför jag haft en så bra brösthöst, men det får bli ändring på det nu. Jag har hellre muskler än bröst, så nu jävlar ska jag åtminstone väga två kilo i mer i muskler om jag ska väga mer.

True story.

Inga kommentarer: