söndag 31 januari 2010

But I would walk 5000 steps, and I would walk 5000 more

For those of you who just tuned in, så rekommenderas man gå 10,000 steg om dagen för att hålla sig i form. Detta blir ca 8 km (beroende på hur långa steg man tar) och faktum är att det är sjukt svårt att komma upp i det. Man tror inte det, men börjar man räkna steg inser man det.

Dagar när jag går ut och går på lunchen och sen tränar, då brukar jag komma upp i det, men en vanlig dag, oavsett hur mycket man går så slutar man nästan alltid på 7-8000. Vilket ju är bra, men det är inte de 10,000 man vill åt!

Idag dock. Då jävlar. Zackrid och jag skulle fika på Mineur med en massa fler människor, men istället för att ta tunnelbanan gick vi från Östra och dit. Och sen tillbaka! Väl vid Östra igen var vi upp i 9700 steg och jag typ "AARRGGHHH", men efter att ha gått fram och tillbaka på stationen (och sen hem när vi åkt tåg) visar min MP3 nu 10800 steg, och 280 kalorier. Fy fan vad jag känner mig accomplished idag alltså.

Nu ser jag Iron man. Ehehehhehehe. Jag tror att det mest coherent man kommer få ur mig resten av kvällen är något i stil med "ehehehehehehheee, Robert Downey Jr, ehehehehehehhe" ("jaha, har du en sån period nu igen?" undrar min bror). Jag tror ni ska få en blogg på det temat nu, ehehehehehhee...

True story.

2 kommentarer:

Rannva sa...

Jag slog upp det när jag precis köpte stegräknare; Tyvärr så är det närmare 12000 man ska upp på, vilket jag bara gör de dagar jag är i skolan och går ner på stan under lunchen och allmänt rör mig nästan konstant >_<

Ell sa...

Så jävligt? Jag har alltid hört 10. Jag brukar känna mig sådär nöjd när jag går 8k nu, men de dagar då jag går till skolan och tränar kommer jag faktiskt upp i 12-13k, vilket känns väldigt bra! :D