lördag 19 september 2009

Jeremy Irons <3

Idag fyller Jeremy Irons 61 år! Grattis Jeremy. Jag orkar inte göra en lista som jag gjorde förra året, men som alltid när en skådis jag gillar fyller år tänkte jag hedra honom ge att se några av hans filmer. Det blir (inte helt oväntat) The man in the iron mask och Die Hard with a vengeance. Om jag orkar kanske jag ser Live free or Die Hard också, för det var länge sen...

Mamma såg något program på SVT där kända personer söker efter sina rötter där Jeremy Irons var med och efteråt kom hon till mig och var upprörd över att Jeremy Irons var gift eftersom hon alltid varit övertygad om att han var bög. Jag måste säga att jag också är lite besviken, även om jag alltid vetat hur det ligger till.

De flesta av mina favoritskådespelare drömmer jag om att rädda världen tillsammans med. Jeremy Irons drömmer jag om att rädda världen från. Jag hade ju en dröm en gång där jag försökte rädda världen från honom, men den jäveln sweet-talked me out of it. Jag skäms fortfarande lite för mitt undermedvetna i den drömmen.

Nu ska jag återvända till mina grönsaker och min dip och filmen. Mmm, Jeremy Irons...

True story.

2 kommentarer:

Trams sa...

JEREMY IRONS!! <333

I've been thinking about him lately. Jag vet inte varför... Eller jo! Expressbussen jag åkte med förra veckan visade nya Brideshead filmen så då började jag tänka på honom! Jag måste fan se något med honom igen snart... Jag borde hitta Mannen med järnmasken...

Och du ska inte skämmas för att he talked you out of it. Få personer kan stå emot den rösten... Gud den är underbar... mmm...

Ell sa...

<3333

Det borde du! Jag hittade den för 69 på Discshop, det var ganska värt. :D

Jag vet. Det kan hända den bäste. Men det känns hårt!