fredag 11 september 2009

Way to go Brutus

Nu sitter jag på bussen till Trams. Egentligen skulle jag vara framme för fem minuter sen, men vi är en halvtimme sena, och min MP3 dog just, så jag har slagit på datorn för att ladda den igen. Det finns trådlöst på bussen, så jag bloggar lite när jag ändå håller på. :D

För er som håller koll på listan ute till höger så har ni säkert sett att jag läser en serie som heter Kejsaren just nu... OBV så handlar den då om Julius Caesar, och jag har nyligen upptäckt en väldigt upprörande sak om honom. Han bryter mot the bro code!!! Inte konstigt att Brutus lackar ur och hjälper till att döda honom, när Julius ligger med hans morsa. Så gör man inte, Julius!

Dessutom gjorde ju Dante sin helvetestratt så att de som var förrädare hamnade längst ner i helvetet, och då hade han ju sveket mot Caesar i åtanke. Om Dante vetat om vad som egentligen föranledde det här - brot mot själva the bro code - hade han säkerligen skrivit om tratten så att de som bryter mot den hamnade i helvetets innersta krets.

Det är min teori iaf. Tvärsäker på den.

True story.

2 kommentarer:

Christine sa...

Mm, the Emperor. Läste hela serien för något år sen..eller om det var två..iaf. Den är rätt bra! Vet inte vilken bok du är på, men jag tyckte den var lite småseg ibland när det blev för mycket fälttåg. Gillar dock hur författaren beskriver Julius och Brutus relation, väldigt fascinerande. Och jag håller med, fan av alla kvinnor i världen så måste han ta sin bästa kompis morsa. Oacceptabelt.

Ell sa...

Jag har just börjat på bok fyra. Håller med, seg ibland, men jag gillar den ändå. Den är intressant liksom. Och förhållandet mellan dem är jättebra! Fast jag är lite arg nu för de sista tjugo sidorna av bok tre dog mina två favoritkaraktärer...
Oacceptabelt är ordet. Dessutom är morsan typ den tråkigaste karaktären i boken...