tisdag 1 april 2008

Can't talk: scripting

Efter ytterligare en sömnlös och ångestfylld natt insåg vi plötsligt att det ju faktiskt är april. Vilket innebär att Script Frenzy börjar och herregud, har jag tid?

Svaret är nej, men detsamma gällde NaNo. Och känslan när man klarar det... det är värt det. Så trots att jag skrotade två historier idag och inte har en aning om vad som ska hända sen, så ska jag inte ge upp.

Trams lider i alla fall också.

När folk sa till mig att i slutet av trean tappar alla, till och med MVG-barnen, lusten och motivationen till precis allt, då trodde jag dem inte, men just nu förstår jag precis varför. Man gör ingenting i skolan längre, så den enda egentligen anledningen att gå dit är närvaron, och stor del av tiden orkar man inte ens bry sig om den. Det är fint.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: