torsdag 22 mars 2007

Or did you never get the chance to be one?

Fikade med Svedski idag, och hon verkade inte alltför upprörd. Eller ja, självklart var hon upprörd, men eftersom hon är som hon är så var hon mer arg på sig själv eftersom hon blev arg, än vad hon var på mig för att jag faktiskt passerat vissa gränser, eftersom hennes principer sa henne att hon inte skulle ta illa upp av sånt. Det är ju bra för mig i alla fall, fast jag tycker nog att hon borde skita i principerna och gå mer på känsla (men å andra sidan vore det inte riktigt Svedski att göra så, och det är ju därför vi tycker om henne: för att hon är som hon är).

Sen pratade vi om annat också, såklart, eftersom man inte bara kan gräva ner sig i tisdagar (har jag inte alltid sagt att jag hatar tisdagar? Jo, det har jag nog), typ förhållanden och hur man ska gå vidare och sånt. Vi är rätt lika på det viset insåg jag, fast hon och Johan har ju varit ihop i tre år, vilket är betydligt längre än vad jag varit ihop med alla mina pojkvänner sammanlagt tror jag, så hon har väl kanske lite värre än jag. Eller inte, det beror på hur man ser det: det är hur som helst trevligt att ha någon i samma situation som en själv.

Jag ringde och pratade med Martin idag också, såg igenom de inspelade avsnitten av Stargate: Atlantis från förra veckan och så tog bandet slut MITT i avsnittet så jag var tvungen att ringa och fråga honom vad som hände, lix. Klara framsteg: inga jävla fjärilar någonstans när han svarade, det var bara trevligt att få prata med honom igen på samma sätt som det alltid är trevligt att bara säga "det var en jobbig människa på tåget" till Chriss när vi inte setts på ett tag. Sen tog han sig dessutom tid att logga in på MSN lite snabbt och hjälpa mig lite med vår fysikredovisning imorgon, vilket var bra för det behövde jag. Och jag försökte inte ens fråga vart han varit hela dagen, för det ska ju jag skita i. Och det gör jag faktiskt (men såklart tänkte jag på det, annars skulle jag inte nämnt det här :P).

Imorgon blir det gaybar med Trams och Musikski, och det kommer ju bli ett äventyr i sig själv. Sen att jag inte har råd/lust/whatever att bli full eller så är inte så viktigt, jag tror det kommer bli kul ändå. Fast jag orkar inte skriva någon kärleksblogg idag, för jag ska lägga mig och glo på Scrubs, plugga tyska och sova för lite om tio minuter. Oh, thursday night...

That's enough of that shit.

1 kommentar:

Svedski sa...

Äh, känns ju bara dumt att folk inte ska få ha sex med vem de vill bara för att man känner den och den, eller nått XD

Men jag håller på dig, vi ska tamejfan ta oss genom det här! ;)