onsdag 21 mars 2007

Come back tomorrow and we do it again

Så, stärkt utav tisdagens misstag gav jag mig ut på kanske den bästa gymturen ever, bara för att inse att jag inte ätit något vilket gjorde mig lite rolig i huvudet efteråt. Sen började man fundera på om tisdagens incident verkligen är ett misstag, och plötsligt är man dränkt i källkritik och bestämmer sig för att se vad eventuella ordböcker har att säga om ordet:

"Misstag. handling, beslut, omdöme som blivit fel."

Det kanske stämmer, kanske inte. Blivit fel är inte ordet, det var väl mer en medveten grej. Så okej, vi stryker ordet misstag och går vidare. Till matteboken som är öppnad men ignorerad, typ som när man får choklad av någon men är för deprimerad för att kunna äta den fast man försöker. Fast nu är jag mest för lat.

I övrigt lyssnar jag på massa Son of a Plumber-låtar, den skivan har varit lite bortglömd av någon anledning, men det finns låttitlar där som helst plötsligt passade så bra in att jag var tvungen att höra låtarna. Det är nog min mest underskattade skiva, borde tanka MP3n och lyssna någon dag.

Funderade på att shoppa, men kom på att jag borde spara pengar och att jag nog egentligen inte förtjänade att göra det. Shoppa brukar ju vara den ultimata uppmuntringen, men just idag behövde jag ju faktiskt inte muntras upp egentligen. Jag ville nog shoppa för att reda ut lite tankar, men det kändes inte som nån bra idé av nån anledning.

That's enough of that shit.

Inga kommentarer: