söndag 11 mars 2007

'Cause, baby, I'm the worrying kind

Okej, så jag mår bra nu. Eller bra och bra, vafan, det är klart som fan jag inte mår bra, men det skiter jag i just nu. Vill ni ha the whole story, läs och kommentera här. Och jag skiter i om ni fattar ett skit, kommentera ändå! (Mina metaforer äger dig!)

Anyway, vad jag har insett nu är att det är inte svårt att komma på anledningar till att ta livet av sig. Ungefär lika svårt som att hitta på ursäkter för att stanna hemma från skolan. Och det är inte särskilt svårt att hitta argument mot det där också, alltid finns det någon jäkel som skulle sakna en om man försvann. Det svåra är att bestämma sig för vad man faktiskt ska göra.

Sen skulle jag iofs aldrig ta livet av mig. En permanent lösning på ett tillfälligt problem, det är inte riktigt min grej. Då färgar jag hellre håret, för där kan man ju alltid ångra sig om det blir fel. Fast visst, jag har väl haft vissa problem med att ta mig ur sängen ändå. Det blir ju så, det är så mycket lättare där.

Men nej, inte längre. Det löser inga problem att stanna i sängen resten av livet, och är man så snygg som jag är det bara slöseri med bra gener dessutom. Och visst, jag bryr mig inte i om mina frånvarotimmar rasar i höjden eller om jag kanske missar någon viktig deadline med något, jag har ändå andra anledningar till att börja gå upp. För folk tror att jag ska klara det, och vem är jag att göra dem besvikna? Jag tänker inte krossa några illusioner som alla feffar har om mig, bara för att jag själv känner mig lite låg just nu, det gör jag bara inte. Och det om något får en att orka.

Dessutom vet jag att jag behövs där ute, för alla nördars skull. De har inte en isbits chans i helvetet om jag inte kommer och förför dem snart.

That's enough of that shit.

Dagens ^^
THE ARK VANN MELLO! ^^ ^^ ^^

Veckans :)
Jag äter igen. :)

Inga kommentarer: