måndag 26 mars 2007

Celebrate the light (Freedom!)

Ni som känner mig eller har läst den här bloggen vet att jag har haft vissa problem med att bestämma vilken min absoluta favoritlåt är. Efter en hel del tänkande har det blivit tre stycken som jag brukar nämna: Can you feel the love tonight (Elton John), Hear you me (Jimmy Eat World) och Man must dance (Johnossi). Och det är nog sant, de är fantastiskt bra, men jag har insett att det inte är de som är den bästa.

Det är nämligen en låt som heter Victory Celebration och är skriven av John Williams. Folk kan känna igen den som låten i slutet på den remastrade versionen av Return of the Jedi, där ewokerna firar och allt är bra. Den är nog det bästa jag hört nånsin, och om jag skulle välja en låt att lyssna på resten av livet - då skulle det bli den.

För er som inte vet vilken jag menar kan ni ladda ner den här: http://www.mediafire.com/?0hgj4jwa5wi Visst kanske det är så att jag gillar den så mycket eftersom den är med i ett av de bästa tillfällena i filmhistorien, men den är fortfarande så otroligt bra. John Williams är ett geni, och han borde typ får Nobelpriset eller nåt... eller det där priset för bästa livsverk som Ennio Morricone fick! Han är GUD.

That's enough of that shit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den är verkligen underbar. <3

Ell sa...

Älska! <333