måndag 6 juni 2016

Skrivsommar

Av någon anledning är jag fett taggad på att skriva i sommar, trots att jag egentligen har mindre tid under sommaren än jag brukar (ska i stort sett jobba heltid under juli, hurra!). Kanske för att jag skrev typ fyra noveller (eller var det fler?) under förra sommaren? Nu känns det som att sommaren är för noveller vad november är för längre berättelser. If that makes sense.

Jag har inte hittat lika många novelltävlingar i år, men det kanske kommer. Givet är förstås Fantastiknovelltävlingen 2016. Dit får man ju skicka fler bidrag, så kanske ägnar mig åt att skriva fantastiknoveller hela sommaren. Why not, liksom? Hur som helst ser jag redan nu framför mig hur jag ska sätta mig i midsommar och skriva ihop någonting till den, för då ska jag vara på landet och ta det lugnt ett par dagar. Kommer bli fett nice!

Juni kommer nog ägnas åt redigering av NaNo 2015 (jag har ungefär 100 sidor kvar att fixa där ...), men i juli har jag bestämt mig för att skriva en creepypasta, dvs en spökhistoria jag ska publicera på internet. Jag fick idén till en skräcknovell för typ ett år sen men har inte kommit på något bra att göra av den, tills det slog mig förra veckan. Den utspelar sig på mitt museum och eftersom de flesta här älskar creepypasta känns det ju helt rimligt att skriva den när jag jobbar mycket. Plus att jag tror det är bra för mig att skriva någonting utan att ha en novelltävling som slutmål om jag ska vara ärlig.

Ändå. Det är inte alls lika mycket som jag hade att skriva förra sommaren och det är lite tråkigt - det känns nästan som att det är mindre tävlingar i allmänhet i år? Eller så är det bara jag som blivit feg och inte skickar in till exakt varenda tävling jag hittar.

I don't know.

Ska ni skriva något kul i sommar?

True story.

Inga kommentarer: