torsdag 9 juni 2016

Review: Allt jag säger är sant

Allt jag säger är sant Allt jag säger är sant by Lisa Bjärbo
My rating: 3 of 5 stars

Jag veeeeeeeeeeeeeeeeeet inte vad jag tyckte om den här.

Okej, först hatade jag den, för den börjar med en detaljerad beskrivning har mycket huvudpersonen vill kissa och det var äckligt. Sen är hon bara sååååå irriterande med sitt "jag vet så mycket mer än alla andra och vet hur världen fungerar".

Men sen kom jag ihåg hur det var att vara sexton och ja, det var typ så det var. Och det fick mig att gilla den lite mer, även om vissa saker var för orealistiska. Hon fick ALLT hon ville utan att ens försöka, jobbet, pojkvännen ... visst, det var inte alltid vad hon drömde om, men kom igen.

Hatade också hur boken framställde snubben som en bra person. Han var alldeles för gammal för henne och det gjorde mig arg. Jävla äckel.


True story.

Inga kommentarer: